گردشگری

ساخت دهکده مسکونی در کره ماه

سازمان فضایی اروپا قصد دارد دهکده ای در ماه بسازد. این نخستین گام برای گسترش اکتشافات در فضا است.

به گزارش  پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از  ای اف پی، سازمان فضایی اروپا قصد دارد دهکده ای در ماه بسازد. این نخستین گام برای گسترش اکتشافات در فضا است.

یکی از مقامات  ESA در گردهمایی سالانه ۴ هزار کارشناس فضایی در استرالیا اعلام کرد ماه مکان مناسبی برای گسترش فعالیت های اقتصادی زمین  است، اما اکتشاف مریخ همچنان اولویت اصلی کارشناسان است.

اخبار مرتبط

پیرو مسینا یکی از مقامات ESA در این باره گفت: اکنون ۱۷ سال است که انسان توانسته در مدار زمین ایستگاهی بسازد و زندگی کند. اما ما همچنان قصد داریم به مریخ هم سفر کنیم. در فاصله بین مدار زمین و مریخ فرصت های متعددی برای ساخت یک اقامتگاه دائم و ماندگار در ماه وجود دارد.

به گفته مسینا نخستین گام ESA نیز استمرار حضور خود در ماه طی دهه آتی است. او در این باره افزود: برای ۱۰ سال آتی چند ماموریت طراحی شده و تمام این ماموریت ها اطلاعات غنی برای ساخت دهکده در ماه فراهم می کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا