اقتصادی

سقوط آزاد ارزش دلار

درپی حمله تروریستی نیروهای آمریکا که به شهادت سردار قاسم سلیمانی در عراق انجامید، ارزش دلار در بازارهای جهانی به پایین‌ترین سطح خود در ۲.۵ ماه اخیر رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، پس از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و بالا رفتن قیمت نفت به خاطر حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد و شهادت یک مقام ارشد نظامی ایران، ارزش سایر سرمایه های ایمن به رهبری ین ژاپن در روز جمعه افزایش یافت.

ارزش دلار پس از این خبر ۰.۴ درصد در برابر ین ژاپن کاهش یافت و به ۱۰۸.۱۴ واحد رسید که پایین‌ترین حد از اول نوامبر بود. ارزش یورو هم به پایین ترین حد یه هفته گذشته، معادل ۱۲۰.۶۳ رسید.

 با توجه به موقعیت ژاپن به عنوان بزرگترین کشور وام دهنده جهان، ین اغلب در زمان تنش های جهانی، مأمنی برای سرمایه گذاران است. ارزش دلار در برابر یک سبد از ارزهای جهان کاهش یافت و به ۹۶.۷۷۰ واحد رسید. خبرهای بد اقتصادی از اروپا و انگلستان هم بر ارزش یورو و پوند تاثیر گذاشته است.

 جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در آسیا پاسیفیک گفت:” امروز تازه روز سوم از سال جدید است و یک بحران ژئوپلیتیکی بر سر راه سرمایه گذاران قرار گرفته است. چطور ممکن است ایرانی ها پاسخ این اقدام را ندهند؟ تاسیسات نفتی و نفتکش ها اولین چیزی بودند که به ذهن من رسیدند”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا