اجتماعی

شکارچی حرفه‌ای و سابقه‌دار پارک ملی تندوره روانه زندان شد

رئیس پارک ملی تندوره از دستگیری یک شکارچی حرفه ای و سابقه دار در این منطقه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب، به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، حسین اصلاحی ادامه داد: از منزل این متخلف شکار و صید که به صورت غیر مجاز قوچ وحشی را شکار می کرد، مقادیری گوشت متعلق به یک رأس گونه یاد شده کشف و ضبط شد.

وی ضمن اشاره به معرفی این متخلف سابقه دار به مراجع قضایی گفت: در بازرسی از منزل این متخلف، یک قبضه اسلحه گلوله زنی که فاقد مجوز حمل بوده نیز کشف و ضبط شد.

وی همچنین گفت: این متخلف یکی از شکارچیان بنام منطقه بوده که علی رغم محکومیت در مراجع قضایی مجدداً اقدام به شکار غیر مجاز کرده است.

اصلاحی تصریح کرد:طبق بند ج ماده ۱۰ و بند ب ماده ۱۳ قانون شکار و صید و مواد ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی، متخلف به مراجع قضایی معرفی و طبق دستور مقام قضایی بازداشت و روانه زندان شد.

رئیس پارک ملی تندوره در ادامه گفت: طبق مصوبه شماره ۳۸۰ شورایعالی حفاظت محیط زیست در خصوص بهای جانوران وحشی، میزان رر و زیان وارده به محیط زیست از بابت کار و صید هر راس قوچ و میش، مبلغ یکصد میلیون ریال تعیین گردیده است که متهم می بایست جریمه یاد شده را به حساب خزانه واریز کند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: مامورین  یگان و پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگز به صورت شبانه روز اقدام به گشت و کنترل مناطق کرده و با متخلفین شکار و صید بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا