اقتصادیدانش و فناوری

صادرات یک میلیارددلاری محصولات نانویی

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه بنا داریم امسال ۱۰۰ میلیون دلار محصول نانویی را صادر کنیم، گفت: در صدد هستیم تا ۱۴۰۴ میزان صادرات در حوزه نانو را به یک میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید براینکه همچنین امیدوار هستیم که امسال بیش از ۲۵۰ محصول نانو را به سبد نانو اضافه کنیم، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۸۰ محصول نانویی داریم که ۲۵۰ محصول نیز امسال اضافه خواهد شد.

وی در خصوص برنامه ریزی برای صادرات محصولات نانو گفت: بنا داریم بر اساس برنامه ریزی هایمان امسال بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم و اگر مشکلی پیش نیاید این میزان هر ساله بیشتر شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر اینکه جغرافیای صادراتی محصولات نانو، گسترده است، تاکید کرد: اگر کورسوی حمایت‌ها را از ما دریغ نکنند برنامه داریم که سال ۱۴۰۴ صادرات محصولات نانو را به یک میلیارد دلار برسانیم.

سرکار با تاکید بر اینکه اکنون نانو در بیش از ۱۵ حوزه صنعتی در کشور رسوخ پیدا کرده، خاطر نشان کرد: تاکنون محصولات ایرانی نانو به کشورهای کره جنوبی، استرالیا، چین، اندونزی، روسیه، ترکیه، مالزی، کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین، کانادا، آفریقا و … صادر شده‌اند.

به گفته وی، در سال گذشته ۶۲ میلیون دلار صادرات نانو به همین کشورها صورت گرفت.

دبیر ستاد نانو گفت: اهداف خوبی را در ستاد توسعه فناوری نانو در نظر گرفتیم که در رابطه با رشد اقتصاد نانو است و امیدوار هستیم که به این اهداف دست بیابیم.

سرکار اظهار کرد: همچنین امیدوار هستیم با رشد اقتصاد نانو و افزایش محصولات مبتنی بر نانو به توسعه صادرات بهتر از سالهای گذشته برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا