اقتصادی

صندوق بین‌المللی پول: اقتصاد ایران رشد منفی ۳.۹ درصد داشت و نرخ تورم ۳۱.۲ درصد بود

 صندوق بین‌المللی پول دقایقی پیش در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ به منفی ۳.۹ درصد کاهش و نرخ تورم به ۳۱.۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روند بازار به نقل از فارس ، صندوق بین‌المللی پول، فصل‌های تحلیلی جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی خود را منتشر کرد که در بخشی از آن به پیش‌بینی رشد اقتصادی، نرخ تورم و تراز حساب جاری ایران پرداخته است.

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) منفی ۳.۹ درصد برآورد شده است که در پیش‌بینی ماه اکتبر این نهاد بین‌المللی منفی ۱.۵ درصد عنوان شده بود.

در ادامه نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با ۳۱.۲ درصد برآورد شده است که در گزارش ماه اکتبر ۲۹.۶ درصد پیش‌بینی شده بود.

این نهاد بین‌المللی در گزارش پیشین خود نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۸ را ۱۲.۸ درصد پیش‌بینی کرده بود که در این بخش‌های در دسترس قرار گرفته هنوز رقمی در مورد نرخ بیکاری منتشر نشده است.

همچنین تراز حساب جاری ایران در سال ۲۰۱۸ رشد کرده و به ۴.۳ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است که در پیش‌بینی قبلی ۱.۳ درصد عنوان شده بود.

صندوق بین‌المللی پول رقم تراز حساب جاری ایران در سال ۲۰۱۷ را که قبلا ۲.۲ درصد تولید ناخالص داخلی اعلام شده بود را تصحیح کرده و ۳.۸ درصد اعلام کرده است.

اما بانک جهانی چند روز پیش رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸  را منفی ۱.۶ درصد اعلام و پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۱۹ به منفی ۳.۸ کاهش خواهد یابد.

این درحالی است که صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ را منفی ۶ درصد پیش‌بینی کرده است.

منبع: مجله خبری ایکسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا