سبک زندگی

ضد آفتاب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب اشعه آفتاب در ایجاد سرطان پوست، چروک و پیری پوست و همچنین لک و تیرگی صورت دخالت دارد. بنابراین دوری از اشعه آفتاب ضروری است. برای پیشگیری از این اثرات زیان آور باید از نورآفتاب پرهیز کرده و از ضد آفتاب استفاده کنید.

گردآوری – نبض ما

برای انتخاب ضد آفتاب مناسب دو راه وجود دارد:

۱- نوشته های روی قوطی ضد آفتاب را بخوانیم و به آن اعتماد کنیم. و بر مبنای تفسیر این نوشته ها ضد آفتاب مناسب انتخاب کنیم.

۲- از یک متخصص پوست مشورت بگیریم. متخصص پوست بر مبنای نوشته های روی برشور فنی و علمی درون کرم و همچنین شناخت شرکت های تولید کننده کرم ضد آفتاب و همچنین بر مبنای نوع پوست فرد، یک کرم ضد آفتاب مناسب را معرفی می کند.
ضد آفتاب خوب چه ضد آفتابی است؟

ضد آفتاب خوب باید بتواند هردو نوع اشعه فرابنفش یعنی نوع آ و نوع بی را بلوک کند یا به عبارتی « وسیع الطیف » باشد و در عین حال از نظر زیبایی ظاهری قابل قبول. ازدیگر ویژگی های یک ضد آفتاب خوب، دوام اثر آن و مقاومت در برابر آب و تعریق است. برای رسیدن به این اهداف، شرکتهای سازنده ضد آفتاب معمولا از ترکیبی از مواد گوناگون استفاده می کنند. این مواد را می توان به دو دسته تقسیم کرد: ضد آفتاب های فیزیکی که با منعکس کردن و پخش کردن اشعه فرابنفش عمل می کنند، و ضد آفتاب های شیمیایی که اشعه فرابنفش را جذب می کنند.

ضد آفتاب های فیزیکی مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم اگر ذرات بزرگی داشته یا درصدشان زیاد باشد ، رنگ سفیدی ایجاد می کنند که از نظرظاهری چندان قابل قبول نیست. ضدآفتاب های شیمیایی هر یک قدرت جذب بخشی از اشعه فرابنفش را دارند. البته این ضد آفتاب ها گاهی باعث التهاب پوست هم می شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا