ورزش

علی دایی:مبارزه با برده داری در فوتبال

سرمربی تیم فوتبال سایپا به ادعای باشگاه نفت تهران نسبت به حضور ۲ بازیکن فصل گذشته این تیم در جمع نارنجی پوشان واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از جام جم آنلاین، علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به ادعای مسئولان باشگاه نفت درباره حضور رضا علیاری و رضا اسدی ۲ بازیکن فصل گذشته این تیم در سایپا واکنش نشان داد.

دایی در این باره اظهار داشت: در مقررات نقل و انتقالات ایران بندی وجود دارد که بر اساس آن اگر بازیکن یا مربی در پایان فصل کمتر از پنجاه درصد مبلغ قراردادش را دریافت کرده باشد می‌تواند یکطرفه قراردادش را فسخ کرد. البته اطلاع موثق دارم وقتی این مقررات برای بازبینی به فیفا ارسال شده نسبت به آن ایراد جدی مطرح کرده و پرسیده‌اند اگر بازیکن یا مربی فقط یکسال قرارداد داشت این بند به چه درد او می‌خورد؟ فیفا برای ممانعت از ترویج برده داری در مقررات خود بندی دارد که اگر یک ماه حقوق بازیکن و مربی به تعویق بیافتد یا یک ماه از زمان یکی از اقساط پرداختی بگذرد و پرداخت صورت نگیرد حق فسخ برای بازیکن و مربی ایجاد می‌شود و تاکید دارد همه فدراسیون‌ها هم باید این بند را در مقررات داخلی خود بگنجانند.

وی افزود: حالا تیم‌هایی که یکسال با فریب و حیله و نیرنگ به هر دلیلی حق بازیکن و مربی را نادیده گرفته‌اند انتظار دارند قانون هم به کمک آنها بیاید بابت این خلف وعده‌ها به آنها پاداش هم بدهند و مثلا بازیکنی که قراردادش دویست میلیون بوده و سی میلیون گرفته بابت جدایی پانصد میلیون هم به باشگاه بدهد. این یعنی ترویج روشی که دوست ندارم نام عامیانه آن را بگویم.

دایی در ادامه خاطر نشان کرد: در طول فصل اعلام شد اعتصاب، نظم لیگ را به هم می‌زند و همه هم سعی کردند با خواسته‌های فدراسیون همراهی کنند اما از این به بعد انتظار از آقایان تاج، بهاروند، تورک ، وثوق احمدی و براتی که دو عزیز آخر در کنفدراسیون فوتبال آسیا صاحب منصب هستند و رویه‌های بین المللی را به خوبی می‌دانند این است که مقابل زیاده خواهی‌ها و بی قانونی‌ها بایستند و عمل به قانون و مقررات را مثل همیشه در دستور کار قرار دهند. رساندن فریاد به گوش ای اف سی و فیفا کار ساده‌ای است اما انتظار ما این است این گره با سر پنجه قانون و مقررات مصوب خود فدراسیون در ایران باز شود و لابی‌های پشت پرده با خودرایی افراد ناآگاه که خود را به اشتباه دارای قدرت تصمیم گیری برای کل فوتبال موثر واقع نشود. فعلا منتظر می‌مانیم.

 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا