دانش و فناوری

فناوری اثر انگشت را برای باز و روشن کردن خودرو

هیوندای توسعه فناوری اثر انگشت را برای باز و روشن کردن خودرو ادامه می‌دهد.

به گزارش روندبازار به نقل از عصر ایران، گروه خودروسازی هیوندای موتور، سامانه‌ای را توسعه داده که به رانندگان به واسطه آن  بدون استفاده از سوئیچ وارد خودرو شده و با اثر انگشتشان خودرو را روشن کنند. این فناوری در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در برخی از خودروهای این کمپانی در چین عملیاتی خواهد شد.

کلید لازم نیست، با اثر انگشت خودرو را باز کنید

اولین خودروهای مجهز به این فناوری سانتافه‌های در چین هستند و رانندگان قبل از استفاده از این سامانه باید اثر انگشت خود را در خودرو ثبت کنند. برای ورود به خودرو کافیست تا راننده اثر انگشت خود را روی صفحه شناساگر قرار داده تا درهای اتومبیل باز شود. چنین صفحه‌ای روی دکمه استارت خودرو نیز وجود دارد که شناسایی اثر انگشت راننده موتور را روشن کرده و مقدمات حرکت اتومبیل را فراهم می‌آورد.

سیستم اثر انگشت‌های ثبت شده را تشخیص داده و متناسب با آن موقعیت صندلی، آینه‌های دیدعقب و زاویه آینه‌های جانبی را تنظیم می‌کند.

کلید لازم نیست، با اثر انگشت خودرو را باز کنید

هیوندای اعلام کرده در مراحل بعدی درجه حرارت، میزان رطوبت و تنظیمات فرمان درون خودرو نیز با توجه به اثر انگشت تشخیصی به شخصی‌سازی‌ها آن افزوده خواهد شد.

این اولین باری نیست که سامانه تشخیص اثر انگشت برای روشن کردن موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بی شک هیوندای اولین کمپانی است که از این سامانه برای باز کردن درهای اتومبیل بهره می‌برد.

کلید لازم نیست، با اثر انگشت خودرو را باز کنید

این صفحات شناساگر مقاومت زیادی را در برابر اشعه آفتاب، دما کم در زمستان و بارش برف و باران نشان می‌دهند و بنا بر اعلام شرکت سازنده میزان خطای کمی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا