سبک زندگی

فواید آلو بخارا برای دوران بارداری

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از باشگاه خبرنگاران، احتمالا شنیده اید که میوه های خشک در طول دوران بارداری چقدر مفید می باشند.

آیا هوس آلو بخارا کرده اید و نمی دانید که چه تاثیری بر جنین و خودتان دارد؟

آلو بخارا چیست؟

آلو بخارا یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید در دوران بارداری میل کنید. خوشبختانه آلو بخارا دارای هیچ گونه عارضه جانبی نمی باشد.

مزیت های خوردن آلو بخارا در دوران بارداری

۱ . از یبوست پیشگیری می کند و به جرکت روده کمک می کند

وقتی باردار هستید، احتمالا به دلیل تغییرات هورمونی دچار یبوست شوید. در طول بارداری بدن شما استروژن تولید می کند تا این اطمینان حاصل شود که بدن به طور مناسبی رشد می کند. همین امر موجب یبوست می شود. پروژسترون هورمون دیگری می باشد که بدن در طول بارداری رهاسازی می کند. پروژسترون باعث شل شدن عضلات می شود.

۲. پیشگیری از کم خونی و افزایش سطوح آهن بدن

آهن یکی از مواد مغذی اصلی می باشد که برای رشد مناسب جنین ضروری می باشد. وقتی باردار هستید، نیاز بدن شما به آهن افزایش می یابد. باید برای مبارزه با کم خونی میوه هایی مانند آلو بخارا را وارد رژیم غذایی خود کنید. خوردن آلو بخارا از بروز کم خونی در طول بارداری پیشگیری می کند.

۳. کنترل فشار خون و مبارزه با افسردگی

آلو حاوی پتاسیم می باشد که به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین به مبارزه با افسردگی و اضطراب کمک می کند. بتاکاروتن و ویتامین آ موجود در موجود در آلو به رشد رشد چشم جنین کمک می کند.

۴. پیشگیری از درد مفاصل

شاید در طول دوران بارداری درد مفاصل و گرفتگی عضلات را تجربه کنید. خوردن آلو بخارا از درد مفاصل و گرفتگی عضلات در دوران بارداری پیشگیری می کند و یا از علائم آن می کاهد.

۵. درمان تهوع

خوردن آلو بخارا در طول بارداری می تواند از حالت تهوع در دوران بارداری پیشگیری کند.

خوردن بیش از حد آلو بخارا ممکن است باعث اسهال شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا