اقتصادی

قیمت خودرو درب کارخانه و بازار آزاد

روند بازار- قیمت‌ها در بازار خودرو بعد از دو هفته افزایش، در این هفته به آرامش رسیده‌اند. طوری که امروز به جز چند مورد، تغییر خاصی در قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو اتفاق نیافتاده است. امروز پراید ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و پژو ۴۰۵ GLX در بازار ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت روز محصولات سایپا

آرامش خودروهای سایپا ادامه دارد. قیمت اغلب محصولات این شرکت در بازار تغییری نسبت به روز قبل نکرده و با همان نرخ‌های دیروز مواجه هستیم.

به گزارش روند بازار به نقل از فرارو امروز تیبا صندوق‌دار در بازار روی قیمت ۵۱ میلیون تومان ایستاده و حدود هشت میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. تیبا ۲ حدود شش میلیون با قیمت مصوب اختلاف دارد و در بازار روی قیمت ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ایستاده است. کوییک دنده‌ای وضعیت مشابهی را تجربه می‌کند و مثل دیروز با قیمت ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود که تقریبا چهار میلیون با قیمت مصوب کارخانه اختلاف دارد. ساینا هم مثل دیگر خودرو‌های سایپا روی قیمت ۵۸ میلیون تومان متوقف شده است.

قیمت روز پراید

پراید از دیگر خودروهای سایپا مستثنی نیست و با همان قیمت‌های روز گذشته در بازار فروخته می‌شود. قیمت روز پراید هاچ‌بک در حال حاضر  ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و حدود ۹ میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه قرار دارد. پراید سایپا ۱۳۱ بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی مانده و در بازار با قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پراید وانت هم وضعیت مشابهی دارد و مثل روز‌های قبل در بازار ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت روز محصولات سایپا

نام خودروقیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱۴۸,۵۰۰,۰۰۰۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱۴۴,۲۰۰,۰۰۰۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱۴۴,۵۰۰,۰۰۰۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار۵۱,۰۰۰,۰۰۰۴۳,۴۴۳,۰۰۰
تیبا ۲۵۷,۵۰۰,۰۰۰۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا۵۸,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۹۴۳,۰۰۰
کوییک دنده‌ای۶۵,۶۰۰,۰۰۰۶۱,۲۰۰,۰۰۰

قیمت روز محصولات ایران خودرو

محصولات ایران خودرو به ثبات قیمتی که روز گذشته پیدا کردند، ادامه می‌دهند. طوری که به جز پژو پارس و دانگ فنگ، هیچ تغییری در قیمت محصولات ایران خودرو نسبت به روز قبل شاهد نیستیم. سمند LX همچنان مثل دیروز با قیمت ۷۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که حدود ۱۰ میلیون بالاتر از قیمت کارخانه است. سمند EF۷ امروز روی ۸۹ میلیون تومان ایستاده و حدود ۱۹ میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه فروخته می‌شود.  

امروز پژو ۴۰۵ GLX در بازار ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب کارخانه برای این محصول ۱۰ میلیون پایین‌تر، یعنی ۶۳ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز هم ۱۲ میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه یعنی ۷۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود. اختلاف قیمت بازار و کارخانه برای پژو ۴۰۵ SLX خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. قیمت روز پژو ۴۰۵ SLX در حال حاضر ۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که ۱۷ میلیون با قیمت مصوب کارخانه تفاوت دارد. رانا روی مرز ۸۰ میلیون تومان جا خوش کرده و مثل دیروز با همین قیمت در بازار خرید و فروش می‌شود. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب این محصول تقریبا ۱۳ میلیون پایین‌تر است. رانا در کارخانه حدود ۶۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. پژو پارس امروز در بین محصولات ایران خودرو استثنا است و با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۹۲ میلیون تومان رسیده است. دانگ فنگ H۳۰ هم وضعیت مشابهی دارد و با کاهش یک میلیون تومانی تا ۱۳۳ میلیون تومان پایین آمده است. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب کارخانه برای این محصول حدود نصف این رقم یعنی ۷۶ میلیون تومان اعلام می‌شود.
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ روی قیمت ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متوقف شده و تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ این روز‌ها حدود ۱۸ میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه و با قیمت ۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با اینکه در کارخانه قیمت بیشتری نسبت به ۲۰۶ تیپ ۵ دارد، اما در بازار مشتری برای آن کمتر است و حدود یک میلیون ارزان‌تر فروخته می‌شود. قیمت روز پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در حال حاضر روی ۹۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ایستاده است.
قیمت دنا امروز مثل دیگر محصولات ایران خودرو با ثبات همراه است و شاهد تغییر چندانی در قیمت این محصول نیستیم. دنا معمولی مثل پنجشنبه هفته پیش ۱۱۴ میلیون تومان فروخته می‌شود و دنا پلاس توربو روی قیمت ۱۶۵ میلیون تومان به ثبات رسیده. ام دنا پلاس با افزایش قیمت روبرو شده و حدود یک میلیون تومان گران شده است. امروز دنا پلاس با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که حدود ۱۷ میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه است.

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت روز گذشته (تومان)قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان ۶۲,۵۰۰,۰۰۰۶۲,۵۰۰,۰۰۰۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX۷۷,۰۰۰,۰۰۰۷۷,۰۰۰,۰۰۰۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7۸۹,۰۰۰,۰۰۰۸۹,۰۰۰,۰۰۰۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405۷۳,۳۰۰,۰۰۰۷۳,۳۰۰,۰۰۰۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز۷۷,۳۰۰,۰۰۰۷۷,۳۰۰,۰۰۰۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405۸۴,۳۰۰,۰۰۰۸۴,۳۰۰,۰۰۰۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس۹۲,۰۰۰,۰۰۰۹۲,۵۰۰,۰۰۰۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۸۲,۵۰۰,۰۰۰۸۲,۵۰۰,۰۰۰۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵۹۸,۴۰۰,۰۰۰۹۸,۴۰۰,۰۰۰۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوق‌دار۹۷,۲۰۰,۰۰۰۹۷,۲۰۰,۰۰۰۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا۸۰,۰۰۰,۰۰۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ ۲۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰توقف فروش
دنا پلاس تیپ ۱۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ توقف فروش
پژو ۲۰۷ دنده‌ای۱۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰ حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30۱۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰ ۷۶,۵۰۰,۰۰۰

قیمت محصولات کرمان موتور

محصولات کرمان موتور به روند همیشگی خود، یعنی ثبات قیمت برگشته‌اند و امروز تغییری در قیمت‌ها ایجاد نکرده‌اند. جک J۴ امروز در بازار با قیمت ۱۳۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که تقریبا ۱۵ میلیون پایین‌تر از قیمت مصوب کارخانه است. توجه داشته باشید که کرمان موتور قیمت محصولاتش را بالاتر از نرخ‌های بازار در نظر می‌گیرد. برای مثال نرخ مصوب جک J۴ در کارخانه ۱۵۰ میلیون تومان است. امروز جک S۳ بدون تغییر نسبت به روز گذشته و حدود ۲۸ میلیون کمتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود. قیمت روز جک S۳ در بازار ۱۸۲ میلیون تومان و در کارخانه ۲۱۰ میلیون تومان است. اختلاف قیمت بازار و کارخانه برای جک S۵ به اوج خود می‌رسد. طوری که این خودرو در بازار ۲۵۸ میلیون تومان است، اما کرمان موتور در طرح‌های فروش آن را حدود ۴۰ میلیون بیشتر و با نرخ ۲۹۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کند.

قیمت روز محصولات کرمان موتور

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک۲۵۸,۰۰۰,۰۰۰۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰

قیمت روز محصولات مدیران خودرو

محصولات مدیران خودرو امروز سر جایشان ثابت ایستاده‌اند. قیمت روز MVM X33 در بازار حدود ۲۱۹ میلیون تومان قیمت دارد و تقریبا ۲۷ میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. به طور کلی مدیران خودرو قیمت محصولاتش را بالاتر از بازار در نظر می‌گیرد و این مورد محدود به MVM X33 نیست. برای مثال MVM X22 دنده‌ای در بازار همچنان ۱۵۵ میلیون تومان است و حدود هفت میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. MVM X22 اتوماتیک هم وضعیت مشابهی دارد و روی ۱۸۲ میلیون تومان ایستاده. باید توجه داشته باشید که شرکت مدیران خودرو قیمت این محصول را ۱۳ میلیون تومان گران‌تر و حدود ۱۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کند. در آخر MVM 315 هاچ‌بک در بازار همچنان ۱۲۵ میلیون تومان است و حدود ۱۵ میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود.

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام ۳۱۵ هاچ‌بک۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 دنده‌ای۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 اتوماتیک۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 ۲۱۹,۰۰۰,۰۰۰۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا