اقتصادی

قیمت طلا پایین آمد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۱۴۷۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، در حالی که نامشخص بودن سرنوشت توافق تجاری میان آمریکا و چین موجب نگرانی سرمایه گذاران شده و آمارهای بازار کار آمریکا شاید بتواند چشم انداز بهتری از وضعیت اقتصادی آمریکا به دست دهد، قیمت طلا امروز در آستانه ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۱۴۷۱ دلار و ۷۰ سنت رسید. اما قیمت فلز زرد در آستانه ثبت دومین رشد هفتگی به میزان حدود ۰.۷ درصد قرار دارد. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز ۰.۳۲ درصد افت داشت و به ۱۴۷۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

دور جدید تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چینی قرار است روز ۱۵ دسامبر به اجرا گذاشته شود. چین می خواهد در قالب توافق تجاری با آمریکا جلوی اجرایی شدن دور جدید تعرفه ها را بگیرد و تعرفه های موجود نیز لغو شود.

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «اگر مذاکرات تجاری شکست بخورد، ممکن است قیمت طلا بالاتر برود. در غیر اینصورت پیش بینی ما این است که قیمت طلا تا پایان سال تثبیت خواهد شد… وضعیت کاملا متفاوت با اوایل امسال بود که طلا روندی کاملا صعودی داشت.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه پنجشنبه اعلام کرد که مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می رود.

اظهارات مثبت ترامپ موجب تقویت بازارهای سهام در آسیا شد و قیمت طلا را اندکی پایین آورد.

از ابتدای امسال تاکنون و به دلیل وضعیت آشفته سیاسی و مالی به ویژه جنگ تجاری میان آمریکا و چین قیمت طلا ۱۵ درصد افزایش یافته که بیشترین رشد سالانه از سال ۲۰۱۰ تاکنون به شمار می رود.

تجار اکنون در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در اواخر روز جمعه هستند تا ارزیابی روشن تری از وضعیت اقتصاد آمریکا داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا