اقتصادی

لاستیک ارزان می‌شود؟

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف گفت: در ۱۵ روز آینده دو نرخی در بازار لاستیک از بین می‌رود و این محصول به نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، تنظیم بازار لاستیک خودرو توسط دولت، یکی از مسائل مهم در صنعت خودروسازی است. با توجه به اهمیت لاستیک برای عملکرد، ایمنی و صرفه‌جویی در سوخت خودرو، تنظیم بازار لاستیک می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی اقتصاد، تولید و بهره وری داشته باشد.

دولت می‌تواند با ایجاد قوانین و مقررات کنترلی برای واردات و تولید لاستیک، نرخ قیمت‌ها را کنترل و تضمین کند که مصرف‌کنندگان از محصولات باکیفیت و قیمت مناسب بهره ببرند.

همچنین، تنظیم بازار لاستیک، می تواند به تناسب اندازه لاستیک با خودروها کمک کند و در نتیجه به بهره‌وری سوخت و افزایش ایمنی رانندگان کمک کند. به طور کلی، تنظیم بازار لاستیک به عنوان یک استراتژی دقیق و خوب، می‌تواند در تأمین نیازهای خودروسازان، مصرف کنندگان و اقتصاد کشور مؤثر باشد.

در همین راستا معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف گفت: در ۱۵ روز آینده دو نرخی در بازار لاستیک از بین می‌رود و این محصول به نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

قیمت‌گذاری دستوری از لاستیک برداشته شد

عباس علی‌آبادی پیش از این در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه صنعتکاران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تخصیص ارز برای واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز هیچ محدودیتی وجود ندارد، عنوان کرده بود: در مسیر حمایت از تولید امروز با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موافقت نامه امضا کردیم تا پنج برابر سال گذشته تسهیلات در قالب اوراق گام به تولیدکنندگان پرداخت شود.

وی با اشاره به کمبود لاستیک در کشور، بیان کرده بود: این کمبود به‌علت ناترازی در تولید و مصرف به وجود آمده است، بنابراین با کاهش تعرفه واردات تا حدودی مشکل برطرف شد، همچنین قیمت‌گذاری دستوری برداشته شد تا انگیزه تولیدکنندگان افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزوده بود: چهارمحال و بختیاری استان محروم نیست و از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار و انسان‌های غیوری در طول تاریخ داشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا