سبک زندگی

لبنیات و بیماری های قلبی و عروقی

محققان دانشگاه تزوکایاما ، دانشگاه زنان کونان ، و دانشگاه ریوکوکو  در نوشتاری مروری به بررسی تاثیرات فرآورده های لبنی بر خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی پرداخته اند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب در این پژوهش مشخص شده است:جوامع غربی به میزان زیادی در رژیم غذایی روزانه خود مبتنی بر فرآورده های لبنی شامل انواع شیر، کره، ماست، پنیر، بستنی، انواع دسر و قس علی هذا هستند.

متاسفانه اکثر فرآورده های لبنی موجود در بازار حاوی سطوح بالای چربی و مواد نگهدارنده هستند که تاثیرات بشدت مخربی بر دستگاه قلبی عروقی داشته و افزون بر افزایش وزن و چاقی، زمینه اصلی بروز انواع نارسایی ها، بیماری ها، و سکته ها را فراهم می آورند.

مصرف مواد لبنی، علی الخصوص ماست، با حداقل سطح چربی (زیر ۱.۵ درصد)، در کنار تامین مواد مغذی، باکتری ها، و کلسیم مورد نیاز بدن، می تواند به طول عمر افراد نیز کمک کند.

رژیم غذایی ژاپنی ها، بویژه ساکنان اوکیناوا (که در طول عمر معروفند) بیشتر مبتنی بر مصرف سبزیجات، برنج ژاپنی، حبوبات، غلات، و مواد کم چربی است و در این رژیم غذایی میزان حداقل لبنیات مشاهده می شود.

مصرف روزانه ماست تازه با چربی زیر ۱ درصد کمک شایانی به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی و نیز بیماری های عصبی و روانشناختی می کند.

رژیم غذایی افراد لازم است مبتنی بر وضعیت بدنی آنها توسط متخصصان تغذیه و همگام با ویژگی های خاصی سیستم قلبی/عروقی آنها باشد تا کمترین آسیب را به آنها برساند

لینک منبع https://doi.org/10.1016/B978-0-12-809657-4.99604-2

مترجم دکتر امیرمحمد شهسوارانی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا