اجتماعی

مترو تهران تعطیل شد؟

روند بازار به نقل از ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه میزان سفرهای شهروندان تهرانی با مترو بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته اعلام کرد: سرویس دهی این شرکت در تمامی خطوط ۷ گانه تعطیل بر اساس زمانبندی مناسب در حال انجام است.

«فرنوش نوبخت» گفت: خدمات مترو تهران طبق جدول زمانبندی که طراحی شده بصورت منظم در حال انجام است. وی افزود: همه ساله در ایام نوروز سرفاصله حرکت قطارهای مترو تهران افزایش پیدا می کرد که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این سرفاصله نسبت به اعیاد سال های گذشته افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه میزان مسافران این ناوگان روزانه از یک میلیون و ۸۰۰ هزار به ۸۵ هزار مسافر رسیده تاکید کرد: با توجه به کاهش چشمگیر مسافران توجیح اقتصادی و فنی داشت که نسبت به افزایش سرفاصله حرکت قطارها اقداماتی انجام دهیم. وی ادامه داد: در این شرایط خدمات مترو در کلیه خطوط ۷ گانه طبق جدول زمانبندی خاصی انجام می شود و خدمات حمل و نقلی به مسافران همچنان داده می شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: حرکت قطارها در تمامی ایستگاه های مترو تهران در حال انجام است و همچنین زمان فعالیت ایستگاه های مترو همچون ایام گذشته است و تغییری در این خصوص نکرده است. افزایش سرفاصله زمانی مترو و اتوبوس همچنین سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با تأکید براینکه باید با توجه به تقاضای سفر، سرفاصله‌های زمانی قطار و اتوبوس را تنظیم کرد، توضیح داد: تنظیم سرفاصله زمانی قطار و اتوبوس باید به صورتی باشد که مانع ایجاد تجمع مسافر در سکوی ایستگاه و داخل قطار و اتوبوس و همچنین رعایت فاصله گذاری لازم شود، با تنظیم سرفاصله زمانی، تعداد قطارها و اتوبوس‌های فعال هم کاهش یافته است.

«یوسف حجت» نیز درباره تغییر سرفاصله زمانی ناوگان اتوبوسرانی بیان‌ کرد: تغییر سرفاصله زمانی براساس تقاضای سفر انجام می‌شود. تهران حدود ۲۲۰ خط عادی اتوبوسرانی دارد که سرفاصله زمانی این خطوط براساس تقاضای سفر تغییر می‌کند. درضمن سرفاصله زمانی خطوط تندرو تغییری نکرده است. وی با بیان اینکه بکار بردن کلمه «محدودسازی» مناسب شرایط موجود حمل و نقل عمومی نیست، توضیح داد: محدودسازی سبب افزایش تقاضا در مترو و اتوبوس‌ها می‌شود. با اعمال محدودیت در تعداد قطارها و اتوبوس‌ها نمی‌توان از ویروس کرونا پیشگیری کرد زیرا ازدحام در مترو و اتوبوس بیشتر و فاصله بین افراد کاهش پیدا می کند. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده وزارت بهداشت تا دهم ۱۰ فروردین ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده، ۲هزار و ۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا