سبک زندگی

میوه های خوب برای کلیه ها

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از بهداشت نیوز، میوه بدن را با فیبر، موادمعدنی و ویتامین ها تغذیه می کند، اما برخی از میوه ها می توانند برای سلامت کلیه بهتر از سایرین باشند. بنابراین در جست و جوی میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها و ویتامین A، C و ویتامین E باشید. همچنین در صورت ابتلا به بیماری مزمن کلیوی یا سنگ کلیه با پزشک خود درباره بهترین نوع میوه ی مصرفی مشورت کنید.

کلیه ها دو اندام لوبیا شکل بوده که سموم را از خون فیلتر کرده و در تنظیم سطوح آب و نمک موثر است. کلیه ها همچنین باعث تنظیم فشارخون و تعادل PH یا اندازه گیری اسید و باز در سیستم بدن می شوند. مصرف مقدار فراوانی میوه می تواند در کمک به تعادل سطوح PH، تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب، حفاظت از بدن در برابر سرطان و بیماری قلبی-عروقی موثر باشد.


میوه های سرشار از فیبر با خواص ضدالتهابی

برای سلامت کلیه ها، رژیم غذایی باید حاوی میوه هایی سرشار از فیبر با خواص ضدالتهابی باشد. سیب در کاهش کلسترول موثر است. انگور قرمز نیز حاوی فلاونوئیدی معروف به رزوراتول بوده که می تواند با افزایش آرامش ماهیچه ای در عروق خونی باعث کاهش التهاب شود. کرنبری نیز با کمک به جلوگیری از بروز عفونت های ادراری در پیشگیری از عفونت کلیه موثر است. بلوبری و رزبری نیز حاوی ویتامین C، منگنز و آنتوسیانین هایی با خواص ضدالتهابی است. توت فرنگی و گیلاس نیز هر دو حاوی آنتی اکسیدان هایی برای محافظت از قلب می باشند.


سنگ های کلیه

براساس متخصصان انستیتوی لینوس پاولینگ، در صورت ابتلا به سنگ کلیه، میوه هایی از جمله موز می تواند مفید باشد. همچنین طبق مطالعه منتشر شده در مجله بالینی انجمن امریکایی نفرولوژی، نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتغال در کاهش اسیدیته ادرار و کمک به کاهش رشد سنگ های کلیوی موثر است.


بیماری مزمن کلیوی

این نکته قابل ذکر است که در صورت ابتلا به بیماری مزمن کلیوی از مصرف موز و پرتغال اجتناب کنید. یکی از وظایف کلیه ها حفظ سطوح سالم پتاسیم در خون برای تنظیم ضربان قلب و حفظ عملکرد درست ماهیچه ها است. بنابراین در صورت کارکرد نادرست کلیه ها سطوح پتاسیم به طور خطرناکی افزایش می یابد و منجر به ضربان قلب غیرطبیعی یا حتی حمله قلبی می شود. همچنین از سایر میوه هایی با میزان پتاسیم بالا مانند کیوی، ملون، شلیل، زردآلو، انبه، پاپایا، آلو سیاه، کشمش و سایر میوه های خشک نیز اجتناب نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا