دانش و فناوری

نرم افزار تایپ صوتی آنلاین تولید شد

نرم افزار آموزش « تایپ صوتی آنلاین» و « تبدیل عکس کتاب به متن تایپ شده » تولید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نرم افزار «نوشت یار» توسط یکی از شرکتهای وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و در دسترس قرار گرفت.

این نرم افزار آموزشی کاربردی این اطمینان را به کاربران خود می دهد که دقت بالای ۹۵ درصد در تایپ صوتی و نیز دقت بالای ۹۷ درصد در تبدیل عکس به متن را با آموزش‌ کامل گام به گام ، به زبان ساده و قابل فهم و قابل اجرا حتی برای افراد مبتدی به مخاطبان خود بیاموزد.

حجت الاسلام چکانی، مجری پروژه دراین باره گفت: نرم‌افزارهای رایانه‌ای در بسیاری موارد به نیازهای کاربران پاسخ داده و انجام کارها را راحت‌تر کرده‌اند، اما متاسفانه یکی از نیازهای همیشگی کاربران فارسی زبان بی‌پاسخ مانده بود یا برای رفع آن ‌باید هزینه‌های زیادی پرداخت می‌شد.

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان اینکه یکی از این نیازها، تایپ گفتاری است، ادامه داد: تایپ کردن برای بسیاری از کاربران آن‌قدر دردسرساز و وقتگیر است که بسیاری از کاربران آرزو دارند یک نرم‌افزار صحبت‌هایشان را به ‌صورت مکتوب در نرم‌افزارهای ویرایشگر متنی کامپیوتر تایپ کند.

وی افزود: با توجه به گسترش منابع الکترونیک و اینترنتی، بسیاری از مولفان و محققان برای تحقیقات خود از منابع الکترونیک استفاده می‌کنند اما به علت اینکه قادر نیستند با سرعت یک تایپیست مطالب را تایپ کنند مجبور می‌شوند یک بار از منابع الکترونیک به صورت دستی فیش برداری کنند و تمامی مطالب کتاب یا پایان نامه را با دست خود بنویسند و تدوین کنند و در نهایت تمام مطالبی را که با دست خود نوشته‌اند جهت تایپ به تایپیست بدهند که مستلزم صرف وقت و هزینه بسیاری خواهد بود.

چکانی توضیح داد: با کمک تایپ صوتی چون محققان می‌توانند خودشان مطالب را تایپ کنند بنابراین از فیش برداری دستی خلاص می‌شوند و می توانند تمامی فیش برداری‌ها را مستقیما به صورت الکترونیک وارد تحقیق کرده و مورد استناد قرار دهند یا نقد و بررسی کنند. همچنین اگر منابع تحقیق به صورت الکترونیکی موجود نباشد و فقط به صورت چاپی موجود باشند، می‌توانند از کتاب یا مقاله چاپ شده ( فارسی یا عربی ) عکس بگیرند یا اسکن تهیه کنند. سپس با کمک آموزش ارائه شده در نرم‌افزار « نوشت یار» آن را به متن تایپ شده تبدیل و در نرم‌افزار word ویرایش کنند.

این محقق و پژوهشگر درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: استفاده از یک نرم افزار مشابه حدود یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد اما با نرم افزار « نوشت یار» با کمترین هزینه می توان از امکانات تایپ گفتاری بهره‌مند شد.

وی اظهارداشت: این نرم افزار مستلزم در اختیار داشتن یک میکروفن معمولی و اینترنت پرسرعت است و کاربران می‌توانند بدون خسته کردن انگشتان خود، با سرعت یک تایپیست بلکه بالاتر از آن، صحبت‌های خود را تایپ کنند. همچنین می‌توانند از کتاب یا مقاله چاپ شده عکس بگیرند یا اسکن تهیه کنند سپس آن را به متن تایپ شده تبدیل کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا