اقتصادی

وزیرصنعت: روند کاهش قیمت کالاها آغاز شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رصد قیمت‌ها نشان می دهد قیمت اکثر کالاها در یک ماه گذشته رو به کاهش بوده است که یک دلیل آن ناشی از تثبیت نرخ ارز بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد، باز هم قیمت‌ها با کاهش روبرو خواهد شد. روند هم همین را نشان می‌دهد.

رضا رحمانی در جلسه دولت در گفتگو با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش نرخ ارز شاهد کاهش قیمت برخی کالاها نیستیم، گفت: اقتصادیون روی این مساله تحلیل دارند و نظریه چسبندگی را مطرح می‌کنند اما مردم و بازار خود را با شرایط جدید وفق می‌دهند که قدری زمان می‌برد اگر شرایط بازار ارز تثبیت شود در خریدهای بعدی مردم تاثیر خود را می‌گذارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش از انجام فرآینده واگذاری دو خودروساز بزرگ کشور به بخش خصوصی در سال جاری و حداکثر سال آینده خبر داد.

رحمانی فرآیند واگذاری خودروسازان در سه بخش اصل مورد توجه قرار گرفته که در بخش نخست، اموال و املاک غیرتولیدی شان در تهران و سایر نقاط کشور واگذار می شود.

به گفته وی، اجرایی شدن این مهم آغاز شده و برای امسال بناست تا هر یک از خودروسازان سایپا و ایران خودرو هزار میلیارد تومان از این محل واگذاری داشته باشند و نقدینگی آن را در چرخه تولید وارد کنند.

وی با اشاره به واگذاری شرکت های وابسته خودروسازان به عنوان بخش دوم موضوع خصوصی سازی آنها، تاکید کرد:‌ در مرحله سوم، خودِ خودروسازان واگذار می شوند که در این زمینه سازمان خصوصی سازی اعلام کرده که سهام دولت در خودروسازی ها وثیقه است و این درست است، اما قابل رفع است. وی خاطرنشان کرد:‌ با اجرایی شدن این موارد، منابع مالی جدیدی حاصل خواهد شد و خودروسازان با این منابع و سایر اقدامات قادر به رفع موانع تولید خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا