سبک زندگی

پیشرفت های علمی سال ۲۰۱۷ در حوزه میگرن

دکتر لارس ادوینسن، پژوهشگر برتر نوروساینس دانشگاه لوند در مقاله ای که به تازگی در لنست چاپ شده است به مرور برترین یافته های حوزه میگرن در سال ۲۰۱۷ پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب با توجه به بررسی های صورت گرفته، در این سال ۵ داروی نیرومند برای درمان میگرن معرفی شده اند. این داروها اختصاصی میگرن بوده و کمک به حذف و یا پیشگیری از حملات میگرن می نمایند. هدف تمامی این داروها CGRP است:
اُبروجپانت آنتاگونیست اختصاصی گیرنده CGRP بصورت خوراکی است که برای استفاده در حملات حاد میگرن ساخته شده است.
داروهای دیگر شامل اِپتینِزوماب، فرِمانِزوماب، و گالاکانِزوماب با تاثیر بر مولکول CGRP و اِرِنوماب با تاثیر بر گیرنده CGRP هستند که برای بیماران با میگرن دوره ای (۴ تا ۱۴ روز در ماه) یا میگرن مزمن (۱۵ روز و بیشتر در ماه) تولید شده اند.

در کنار پیشرفت های دارویی برای درمان میگرن، بررسی های جدید نظریه سنتی سبب شناسی میگرن را به چالش کشیده و بر اساس تصویربرداری های مغزی مشخص ساخته اند حملات میگرن و نشانه های مرضی آن از خود CNS آغاز شده و گسترش می یابند.

لینک منبع 👇🏻(further reading)👇🏻
Headache advances in 2017: a new horizon in migraine therapy

مترجم دکتر امیر محمد شهسوارانی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا