اجتماعی

پیش فروش ۶۰۰ هزار بلیت قطار نوروزی

معاون مسافری راه‌آهن: با ورود ناوگان جدید به شبکه ریلی در اسفندماه، ظرفیت جدیدی برای قطارهای عید ایجاد می‌شود.

روند بازار به نقل از خبرآنلاین آقای میرحسن موسوی در تشریح آخرین وضعیت پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی و ظرفیت ناوگان، افزود: پیش از این هرچه ظرفیت وجود داشت برای قطارهای نوروزی اختصاص دادیم.
معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در اسفندماه مجدداً ناوگان باری، مسافری و لکوموتیو جدید وارد شبکه ریلی کشور می‌شود، اضافه کرد: این مرحله، مرحله سوم افتتاح و ورود ناوگان ریلی خواهد بود که در اسفند ماه برگزار می‌شود، پیش از این ۲ بار مراسم ورود ناوگان به شبکه داشتیم.
وی تأکید کرد: قطعاً با اضافه شدن ناوگان به ناوگان مسافری ریلی کشور و ورود واگن‌های مسافری جدید و لکوموتیو، ظرفیت اضافه‌ای ایجاد می‌شود که بلافاصله تصمیم می‌گیریم برای ایام نوروز این ظرفیت در کدام مسیرها برقرار شود.
موسوی گفت: در ۱۶ روز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی، تاکنون ۶۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر صندلی از قطارهای نوروزی به فروش رفته است که نسبت به مدت مشابه پارسال (۵۹۲ هزار و ۷۰۱ نفر- صندلی)، ۳ درصد رشد کرده است، البته برای برخی از روزهای ایام نوروز، در برخی مسیرها ظرفیت خالی داریم.
معاون مسافری راه‌آهن ضمن تفکیک این آمار توضیح داد: در ۱۶ روز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی، ۳۵۸ هزار و ۸۱۲ نفر- صندلی به صورت حضوری به فروش رفت که ۵۹ درصد کل فروش‌ها را شامل می‌شود؛ در این مدت ۲۵۲ هزار و ۷۵۹ نفرصندلی به صورت اینترنتی و غیرحضوری به فروش رفت که ۴۱ درصد کل فروش‌ها را شامل می‌شود.
وی گفت: فروش غیرحضوری امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد رشد داشت.
معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: در برخی روزهای نوروز برای تعدادی از مسیرهای پرتردد، ظرفیت خالی نداریم و در برخی مسیرها، در حال حاضر بلیت موجود است.
طرح سفرهای ریلی نوروز ۹۹ از ۲۴ اسفند ۹۸ آغاز می‌شود و تا پایان روز ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۹ ادامه دارد.
‌پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از روز دوشنبه ۱۴ بهمن از ساعت ۷ صبح به صورت اینترنتی آغاز شد، روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه هم فروش بلیت به صورت حضوری آغاز شد.
برای ایام نوروز ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار صندلی در نظر گرفته شد برای این ایام تعداد قطارها ۵ هزار و ۵۰ رام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا