ورزش

چرا جدایی کالدرون به نفع پرسپولیس نیست؟

این روزها صحبت‌های زیادی در خصوص جدایی گابریل کالدرون از پرسپولیس وجود دارد اما نباید فراموش کرد بنا به دلایلی فسخ قرارداد مربی آرژانتینی به نفع قرمزها نیست.

به گزارش روند بازار به نقل از  خبرآنلاین؛ داستان گابریل کالدرون و پرسپولیس خیلی متفاوت‌تر از چیزی که همه فکر می‌کردند رقم خورد. تیمی که سه فصل متوالی قهرمان لیگ برتر و رابطه‌اش با باخت خیلی سرد شده بود، در لیگ نوزدهم به جز استقلال مقابل سایر مدعیان قهرمانی یعنی تراکتور، سپاهان و شهرخودرو شکست خورد. شکست بعدی در خانه مقابل نفت مسجدسلیمان باعث شد هجمه‌ها علیه سرمربی آرژانتینی بیشتر شود. هرچند سه‌شنبه پرسپولیس با شکست صنعت نفت آبادان به دور بعدی جام حذفی رسید و اوضاع در اردوی قرمزها کمی مناسب‌تر شده اما باز هم سر و صداهای زیادی حوالی باشگاه در خصوص کالدرون به گوش می‌رسد؛ اینکه سرمربی آرژانتینی در ایران و پرسپولیس ماندگار است یا خیر؟ اگر جواب این سوال منفی باشد، طرفداران پرسپولیس با ابعاد مختلفی از دوران جدید تیم‌شان روبرو خواهند شد.

اعتماد معمولا جواب می‌دهد
طرفداران و مدیران پرسپولیس با وضعیت این روزهای تیم‌شان غریبه نیستند. وقتی برانکو ایوانکوویچ دوباره به ایران برگشت و هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت شروع نسبتا بدی در لیگ برتر داشت. پرسپولیس برانکو هفته‌های ابتدایی لیگ پانزدهم را به تلخ‌ترین شکل ممکن پشت سر می‌گذاشت. باخت‌های متوالی در آزادی و شهرهای دیگر باعث شده بودند زمزمه‌های اخراج برانکو خیلی زود به گوش برسد. یک برد خارج از خانه مقابل فولاد و اشک‌های سرمربی کروات بابت اعتمادی که مدیران باشگاه به او کرده بودند اما باعث شد زندگی برای قرمزها شیرین شود. حالا این روزها خیلی‌ها دوباره یاد روزهای اول حضور برانکو افتادند؛ اینکه مسئولان باشگاه دوباره باید به سرمربی خارجی جدید اعتماد کنند و جواب اعتمادشان را هم بگیرند. پرسپولیس کالدرون تازه ابتدای مسیر است و با توجه به پشتوانه‌ای که دارد بعید نیست مثل دوران برانکو جواب اعتماد را بدهد و دوباره به موفقیت برسد.

برگ برنده کالدرون؛ تیمی که دست نخورده
در خصوص مرور مزایا و معایب ماندن یا رفتن سرمربی آرژانتینی باید به این توجه داشت که گابریل کالدرون چه تیمی را در اختیار دارد. تیمی که اکثر بازیکنانش در جریان سه فصل قهرمانی متوالی کنار هم بازی کردند و از هماهنگی بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، پرسپولیس نماینده‌های زیادی در تیم‌ملی دارد و این کیفیت بالای بازیکنان را نشان می‌دهد. در مجموع منظور این است که گابریل کالدرون مهره‌های خوبی زیر دست دارد و در صورت ماندگار بودن در ایران می‌تواند از این ویژگی بهره ببرد.

دردسرهای حضور گزینه جدید
در بین گزینه‌هایی که پیش از حضور کالدرون برای انتخاب به عنوان سرمربیگری پرسپولیس مطرح شده بودند در حال حاضر هیچکس نزدیک به نیمکت قرمزها نیست. در بین ایرانی‌ها همه می‌دانند که هدف اول و آخر پرسپولیس یحیی گل‌محمدی است. سرمربی حال حاضر شهرخودرو که به تازگی تیمش صدرنشین لیگ نوزدهم شده. یحیی پیش از شروع لیگ نوزدهم یکی از گزینه‌های پرسپولیس بود اما در مشهد ماندگار شد و اینکه در صورت برکناری سرمربی آرژانتینی به پرسپولیس برسد غیرممکن است. حداقل تا پایان لیگ نوزدهم، هیچکس نمی‌تواند یحیی را سرمربی پرسپولیس بداند. گزینه خارجی هم که دردسرهای خودش را دارد. علاوه بر اینکه پرسپولیسی‌ها در صورت فسخ قرارداد کالدرون باید با مشکل پرداخت قرارداد او دست و پنجه نرم کنند، یکی دیگر از مشکلات به جان خریدن تاوان حضور یک چهره خارجی جدید در ایران است. چهره‌ای که معلوم نیست چقدر باید طول بکشد تا با وضعیت فوتبال ایران و پرسپولیس آشنا شود. دقیقا مشکلی که خیلی‌ها اعتقاد دارند در حال حاضر پرسپولیس بابت ماه‌های ابتدایی حضور کالدرون با آن دست و پنجه نرم می‌کند. با این حساب بعید است کسی به این زودی‌ها در پرسپولیس راضی به برکناری کالدرون شود. چراکه با مرور همه بایدها و نبایدها بعید است در این مقطع جدایی کالدرون و حضور یک مربی دیگر وضعیت را برای قرمزها عوض کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا