اقتصادی

چرا قیمت طلا ترمز برید؟

بازار طلا امروز تحت تاثیر تحولات بازارهای اقتصادی جهانی و شیوع بیماری کرونا رکورد ۷ ساله اش را شکست و هر اونس طلا به قیمت ۱ هزار و ۶۳۳ دلار رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، با شیوع بیشتر ویروس کرونا و اقدامات کشورها در راستای قطع ارتباط با چین و بستن مرزهای مشترک خود با این کشور سرمایه از بازارهای این کشور در حال خارج شدن است و تعداد زیادی از سرمایه گذاران که در بازارهای چینی سرمایه گذاری کرده بودند با سقوط سهام این بازارها  به دنبال سرمایه امن هستند و در اینجا طلا دوباره در کانون توجه قرار می گیرد.

با بسته شدن مرز مشترک میان چین و هنگ کنگ و سقوط ۲.۵ درصدی بازار سهام‌های آسیایی نسبت به هفته گذشته طلا توانست رکورد ۷ ساله اش را بشکند و تنها در یک روز قیمتش ده دلار افزایش یافت. این فلز گران بها با قیمت ۱ هزار و ۶۳۳ دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می شود.

همچنین با اقدام جدید انگلیس مبنی بر نادیده گرفتن آمریکا در تحریم هوآووی و اجازه ورود تجهیزات این کمپانی به داخل این کشور قیمت طلا در کشورهای اروپایی این هفته با رشد ۳ درصدی همراه بوده است و قیمت این فلز گران بها در اروپا به ۱ هزار و ۲۱۶ پوند در هر اونس رسید.

برگزیت نیز بی تاثیر در افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نبوده است و تحت فشار قرار گرفتن معاملات تجاری تحت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به بی اعتمادی ها در معاملات تجاری دامن زده است و سرمایه گذاران را هرچه بیشتر به سمت سرمایه امن سوق داده است.

در این بین ایران نیز نقش کلیدی در تعیین قیمت طلای جهانی ایفا می کند و تنش های به وجود آمده در منطقه و شهادت سردار قاسم سلیمانی قیمت طلا را امروز دستخوش تغییر کرد اما واکنش سرمایه های امن به اتفاقات ژئوپولیتیک معمولا کوتاه مدت است و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا دوباره به ثبات برسد.

اما در کنار اتفاقات ژئوپولیتیک در آینده انتخابات ریاست جمهوری امریکا و تعرفه های تجاری نیز ممکن است ارزش این فلز گران بها را دستخوش تغییر قرار دهد و به احتمال زیاد سال ۲۰۲۰ سال انفجار طلا خواهد بود.

پیش بینی کارشناسان در خصوص بازارهای مالی مبنی بر کاهش ارزش دلار طی ماه های آینده و کاهش تقاضا برای اوراق قرضه است و در نتیجه تقاضا برای طلا افزایش پیدا خواهد کرد و علاوه بر مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی نیز در افزایش تقاضا برای طلا بی تاثیر نخواهند بود چرا که امسال سال موش در کشور چین است و خرید طلا و جواهرات بنابر اعتقادات مردم این سرزمین در این سال در کشور چین افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا