اجتماعی

کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از بعد از ظهر فردا شنبه و طی روز یکشنبه دما در استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی» روز جمعه گفت: امروز در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد، همچنین در مناطق جنوبی کشور از جمله در مناطق غرب هرمزگان و جنوب استان فارس نیز رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق خواهیم داشت.

وی افزود: از بعد از ظهر فردا شنبه و طی روز یکشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش‌ها دوباره در سواحل دریای خزر شروع خواهد شد که با وزش باد شدید همراه خواهد شد و کاهش دما ۴ تا ۶ درجه را برای استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل به همراه خواهد داشت.

از بعدازظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه گستره این بارش‌ها به مناطق غرب کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب استان سمنان نیز کشیده خواهد شد.

تهران امروز آسمانی صاف دارد

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: تهران امروز پدیده خاصی نخواهد داشت؛ آسمان در تهران صاف خواهد بود و حداکثر دما در این شهر امروز به  ۲۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد که کمینه دمای تهران امروز در مهرآباد ۱۷ درجه سانتی‌گراد بوده است و پیش‌بینی شده که فردا نیز همین کمینه دما را در تهران داشته باشیم.

وی در مورد خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور نیز گفت: خنک‌ترین مرکز استان امروز شهرکرد با ۳ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین مرکز استان دیروز اهواز با ۴۲ درجه سانتی‌گراد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا