اجتماعیاقتصادی

کاهش ساعت کاری کارخانه‌ها و پرداخت بخشی از حقوق کارکنان

نایب‌ رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک گفت: در شرایط شیوع کرونا درخواست ما از دولت، کاهش ساعات کاری کارخانه ها و پرداخت بخشی از حقوق کارکنان با استفاده از منابع دولتی است.

به گزارش روند بازار، مجید نامی در گفت و گو با فارس با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن برخی راهکارها از سوی دولت در راستای حل مشکل واحدهای تولیدی همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از خطوط تولید، اظهار داشت: کاهش ساعات کاری و زوج و فرد شد پرسنل کارخانه ها یکی از این موارد است و از دولت می خواهیم تا پرداخت حقوق بر اساس ساعات کارکرد و روزهای کاری از سوی کارفرما صورت گیرد و مابقی پرداختی کارکنان تا سقف حقوق لیست بیمه توسط دولت تامین شود.

وی، عدم اجرای قانون کار در دوره شیوع ویروس کرونا و انعقاد قراردادهای کاری بر اساس توافق بین کارگر و کارفرما را از جمله راهکارهای لازم برای حفظ واحدهای تولیدی در بحران کرونا دانست و افزود: از دولت می خواهیم تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ و اجرایی شدن آن به پس از رفع شدن بحران کرونا موکول شود.

نامی، بخشودگی پرداخت سهم بیمه کارگر و کارفرما در طول دوره حالت فوق العاده تا زمان عادی شدن اوضاع تولید و اشتغال به منظور تشویق برای حفظ پرسنل و همچنین عدم استفاده از منابع بیمه بیکاری و کم شدن بار تعهدات مالی دولت را از دیگر راهکارهای کمک به تولید برای عبور از بحران کرونا عنوان کرد و گفت: تقویت صندوق بیمه بیکاری و‌ تسریع در پرداخت بیمه بیکاری بدون طی تشریفات اداری طولانی از دیگر راه های حمایت از تولیدکنندگان است.

وی تعویق در دریافت جرایم و معوقه های تامین اجتماعی تا برگشت به حالت عادی و رفع بحران کرونا و همچنین تخصیص یارانه به اقشار کم درآمد شاغل در واحدهای آسیب پذیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به مدت سه ماه را از جمله راهکارهای حمایت از بخش تولید عنوان کرد و گفت: درخواست ما تعویق در پرداخت تمام تعهدات جاری مالیاتی فعالان اقتصادی تا سه ماهه اول سال۹۹ است.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک تصریح کرد:​ بخشودگی ارزش افزوده واحدهای تولیدی از ابتدای بهمن ماه ۹۸ حداقل به مدت ۶ ماه، تعویق ارائه اظهارنامه های مالیاتی سال ۹۸ به مدت شش ماه و تسریع در استرداد مطالبات مالیات ارزش افزوده واحدهای صادراتی نقش موثری در حفظ صنایع در شرایط شیوع کرونا دارد.

وی افزود: تعویق سر رسید وام شرکت های تولیدی و مشاغل آسیب دیده و توقف دریافت اقساط تا عادی شدن اوضاع یکی دیگر از مواردی است که می تواند از سوی دولت و سیستم بانکی اعمال شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا