اقتصادی

۱۵هزار کالای ایرانی در سامانه ملی تدارکات ثبت شد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، از ثبت حدود ۱۵ هزار کالای ایرانی در سامانه ملی تدارکات خبر داد و گفت: ادارات و دستگاه‌های دولتی، ملزم به تهیه کالاهای مورد نیاز خود از تولید داخل هستند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب  به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رمضانعلی صادق‌زاده با اشاره به اینکه طرح سامانه تدارکات الکترونیکی به نوعی حمایت از تولید داخلی نیز به شمار می‌رود، اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم و ماده پنجم احکام دائمی، مقرر شد تا دستگاه‌های اجرایی برای خرید و مناقصات خود از سامانه تدارکات الکترونیکی استفاده کنند و در کنار این، دستگاه‌ها و نهادهای عمومی که از بودجه های عمومی استفاده می‌کنند نیز، خارج از ساختار دولت به استفاده از این سامانه ملزم شدند.

وی ادامه داد: ادارات و دستگاه‌های دولتی و نهادهایی که از این سامانه استفاده می‌کنند، دیگر نمی‌توانند نیازهای خود را که مشابه داخلی دارند از کالاهای خارجی تامین کنند و به منظور تامین کالا و تکنولوژی‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، باید از تولیدات داخلی استفاده کنند.

به گفته صادق زاده، بر اساس آمارهای موجود تاکنون برای شرکت در مزایده‌ها و تامین کالایی حدود ۱۵ هزار کالای ایرانی در این سامانه، به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: کمیته‌ای برای نظارت بر عملکرد این سامانه تشکیل شده است که در آن نمایندگانی از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور اداری و استخدامی حضور دارند.

گفتنی است، از تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه ای با عنوان «بکارگیری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (سامانه ستاد)» را به تمام دستگاه‌های دولتی ابلاغ و پس از آن استفاده از این سامانه در تمام ادارات دولتی، نهادهای عمومی و بنیادها اجباری شد.

هدف این سامانه حمایت از تولید ملی، مقابله با کالای قاچاق، شفاف سازی اطلاعات، حذف واسطه انسانی ازتمام معاملات دولتی و مقابله با فساد اداری اعلام شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا