اجتماعی

آخرین اخبار هواشناسی در کشور/ افزایش دما ادامه دارد؟

کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین اخبار هواشناسی در کشور گفت: پوشش ابر‌های بارشی در بخش‌های شمالی کشور به خصوص در ارتفاعات البرز موجب بارندگی به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق است.

به گزارش روند بازار، آخرین اخبار هواشناسی در کشور چیست؟

به نقل از صدا و سیما، ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر این اساس در برخی مناطق مرتفع و کوهستانی استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمال و شمال شرق استان تهران، ارتفاعات شمالی استان سمنان با رگبار، رعد و برق و تگرگ و در نواحی مستعد با وزش باد موقت و شدید همراه است.

وی در ادامه گفت: در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات جنوب شرق همین شرایط مهیاست و در ارتفاعات استان کرمان در نواحی جنوبی این استان در ارتفاعات و نواحی کوهستانی شمال استان هرمزگان احتمال بارندگی به شکل رگبار، رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضرابی افزود: سرعت وزش باد پدیده مهم شرق کشور است و در نیمه شرقی کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست به خصوص شدت این شرایط را در شمال استان سیستان و بلوچستان منطقه زابل خواهیم داشت که منجر به کاهش دید و کاهش محسوس کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با انتقال توده گرد و خاک تشکیل شده بر روی همسایه‌های غربی (عراق و سوریه) و انتقال به بخش‌هایی از نیمه غربی کشور برای دو روز آینده شرایط در این مناطق برای کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به شکل محسوس مهیاست.

ضرابی گفت: در استان خوزستان افزایش دما به شکل محسوس پیش بینی شده که منجر به صدور هشدار نارنجی در این مناطق شده و به لحاظ شرایط دمایی نیز بخش‌های شمالی کشور با افزایش محسوس دما همراه است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا