اقتصادیکسب و کار

آموزش موفقیت در معامله‌گری فارکس

بازار فارکس در این روزها، به دلیل امکان کسب درآمد دلاری در آن از محبوبیت خاصی در ایران برخوردار شده است که با ورود صحیح آن به راحتی می‌توانید در بازار فارکس به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنید. در این مقاله آموزشی فارکس قصد داریم تا به صورت کامل به راه موفقیت در معامله‌گری فارکس پرداخته و راه صحیح ورود به فارکس را به شما علاقه‌مندان به بازارهای مالی، آموزش دهیم.

فارکس چیست؟

فارکس چیست؟ فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که این بازار از نظر بزرگی و حجم معاملات، بزرگترین بازار مالی جهان می‌باشد. فارکس همانند یک صرافی بوده و همانند تبدیل ارز در صرافی های محلی، به کشورها کمک می‌کند تا ارز کشور خود را با ارز کشورهای دیگر تبدیل کنند.این تبدیل ارز کشورها، توسط بانک مرکزی جهان انجام شده و بزرگترین گروه فعال در فارکس، همین بانک های مرکزی و بانک های بزرگ می‌باشند. در کنار بانک های مرکزی، معامله گران کوچک نیز می‌توانند از طریق بروکر یا کارگزاری، در فارکس معاملات انجام داده واز این طریق کسب درآمد دلاری داشته باشند.

همان طور که گفته شد، ما معامله گران کوچک، برای ورود به فارکس، نیاز به داشتن یک واسطه برای ورود به فارکس داریم. این واسطه در فارکس، بروکر نام دارد و از طریق بروکرها و امکاناتی که در اختیارما قرار می‌دهند، می‌توانیم وارد فارکس شویم. بروکرها با ایجاد نقش واسطه بین خود و معامله گران فارکس، امکانات مختلفی مانند: امکان خرید و فروش جفت ارزهای فارکس، پلتفرم های معاملاتی فارکس، آموزش های مختلف و حساب های سرمایه گذاری را ارائه می‌دهند.

ویژگی ها و مزیت های فارکس

  • کسب درآمد دلاری
  • ۲۴ ساعته و ۵ روز هفته فعال
  • دارای اهرم معاملاتی
  • سرمایه گذاری کم حتی با یک دلار
  • معامله درهر مکان و زمان

کسب درآمد دلاری در فارکس

کسب درآمد دلاری از جمله مهمترین مزایا بازار فارکس است که با وجود افزایش مداوم آن در برابر ریال ایران، می‌توان آن را مهمترین مزیت فارکس دانست. در بازار فارکس به دلیل اینکه شما برای انجام معاملات، نیازمند دلار هستید و باید با دلار در این بازار جهانی ارز معامله کنید، کسب سود نیز به صورت دلاری بوده و همین امر می‌توان بر جذابیت فارکس اضافه کند. کسب درآمد دلاری در فارکس، به نحوی است که شما در کنار درآمد دلاری، از دست رفتن ارزش سرمایه خود به دلیل دلار بودن سرمایه خود نیز جلوگیری می‌کنید. شما با تبدیل سرمایه خود به دلار و نگه داری سرمایه خود در بروکر فارکس می‌توانید سرمایه خود را حفظ کنید.

۲۴ ساعته و ۵ روز هفته فعالیت در فارکس

بازار فارکس به دلیل اینکه بانک های مرکزی جهان به صورت روزانه و هرکدام در بازه ای مشخص در این بازار فعال هستند، یک بازار مالی ۲۴ ساعته بوده و در طول روز و در هر ساعت به معامله گران این امکان را می‌دهد تا در آن فعال بوده و معامله کنند. همچنین این بازار از روز دوشنبه باز شده و تا روز جمعه به صورت مداوم فعال است. Forex تنها در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل بوده و در برخی روزهای خاص مانند کریسمس نیز تعطیل است. بجز این روزها، در تمامی ایام باز بوده و از طریق بروکر امکان معامله در فارکس وجود دارد.

24 ساعته و 5 روز هفته فعالیت در فارکس

اهرم یا لوریج های معاملاتی در فارکس

اهرم یا لوریج ، ابزاری در بازار جهانی فارکس می‌باشد که از طرف بروکر این ابزار ارائه شده و به معامله گران فارکس این امکان را می‌دهد تا چند برابر سرمایه خود، در فارکس معامله کنند. اهرم ها ، اعتبارهای می‌باشند که بروکر به معامله گر فارکس می‌دهد و این اعتبار به معامله گر کمک می‌کند تا به طور مثال با سرمایه ۱۰۰، وارد یک معامله ۱۰۰ هزار دلاری در فارکس شود. البته اهرم های معاملاتی در فارکس مانند یک شمشیر دو لبه هستند و برای استفاده از اهرم در فارکس نیازمند داشتن مدیریت سرمایه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری کم حتی با یک دلار

یکی از جذابیت های فارکس، امکان معامله با سرمایه کم می‌باشد. اغلب بروکرهای فارکس، با ۱۰۰ دلار یا حتی کمتر از آن، به شما این امکان را داده تا حساب معاملاتی خود را در بروکر ایجاد کنند. این بروکرها انواع حساب های معاملاتی مانند: حساب های استاندارد، حساب های نانو و میکرو را ارائه می‌دهند که هر کدام از این نوع حساب ها دارای امکانات مختلفی می‌باشد. البته ورود به فارکس با سرمایه کم نیز دارای نکات مهم است که این مورد نیز در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

معامله درهر مکان و زمان در فارکس

با امکان معامله به صورت الکترونیکی در بروکرهای فارکس، از طریق پلتفرم های معاملاتی آن، معامله گر فارکس ایجاد امکان را دارد تا در هر مکان و زمان دلخواه وارد معاملات فارکس شود. در بروکرهای فارکس، پلتفرم های معاملاتی مختلفی مانند نرم افزار متاتریدر ارائه می‌شود که این نرم افزار به صورت آنلاین در انواع سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف مانند لپ تاپ و موبایل نصب شده و به شما این امکان را می‌دهد تا در فارکس معامله کنید.

مراحل موفقیت در فارکس

مراحل موفقیت در فارکس به چند مرحله کلی تقسیم می‌شود که این مراحل، مهارت های است که شما برای تبدیل شدن به یک معامله گر فارکس باید این موارد را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  1. کسب مهارت روانشناسی معامله گری
  2. مهارت مدیریت سرمایه در فارکس
  3. انتخاب استراتژی معامله گری

کسب مهارت روانشناسی معامله‌گری

روانشناسی معامله گری مهمترین ویژگی و مهارتی است که شما برای تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای به آن نیاز دارید. این مهارت به اندازه ای مهم بوده که در صورت رعایت مراحل دیگر نیز نمی‌توانید بدون آن در فارکس به صورت مستمر کسب سود کنید. روانشناسی معامله گری در فارکس، شامل مهارت های است که شما با بررسی خود در این رابطه، می‌توانید شخصیت خود را برای انجام معاملات در فارکس، بهبود بخشید. از جمله مهمترین بخش های روانشناسی معامله گری در فارکس، مدیریت ترس و طمع در معاملات فارکس است. ترس و طمع دو ویژگی منفی در فارکس می‌باشد که هر معامله گر در دوران معامله گری خود با این دو روبه رو بوده و مشکلات بزرگی را برای او به وجود آورده است. برای کنترل ترس و طمع در فارکس، باید تمامی مهارت های مورد نیاز برای روانشناسی معامله گری را کسب کنید.

مهارت مدیریت سرمایه در فارکس

پس از مهارت روانشناسی معامله گری، مدیریت سرمایه مهمترین مهارت در بازار فارکس بوده که عدم رعایت آن باعث می‌شود تا در کمترین زمان ممکن از این بازار با ضررهای بزرگ خارج شوید. مدیریت سرمایه مانند یک قانون سرسختانه برای انجام معاملات بوده که بر اساس این قوانین، شما باید به صورت منطقی و بر اساس سرمایه خود، وارد معاملات فارکس شوید. در مدیریت سرمایه فارکس، معامله گر با کسب این مهارت ، می‌تواند به صورت مستمر در فارکس معامله کند. حتی با وجود برخی ضررها نیز، مدیریت سرمایه از دست رفتن کل سرمایه ما جلوگیری خواهد کرد. این مهارت نیز بسیار مهم بوده و نیازمند آموزش صحیح در این زمینه می‌باشد.

انتخاب استراتژی معامله گری در فارکس

آخرین مرحله برای شروع کار در فارکس، انتخاب یک استراتژی درست در فارکس می‌باشد. استراتژی فارکس در کنار انتخاب مدیریت سرمایه درست و برخی نکات دیگر، شامل روش های تحلیل جفت ارزها و شاخص های معاملاتی فارکس می‌شود. در بخش انتخاب روش تحلیل، در فارکس اغلب معامله گران با دو روش، تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال اقدام به تحلیل جفت ارزهای فارکس می‌کنند. اغلب معامله گران یا با روش تحلیل تکنیکال در فارکس فعال بوده و یا با تحلیل فاندامنتال این تحلیل را انجام می‌دهند. البته برخی از معامله گران نیز با ترکیب این دو روش، اقدام به تحلیل و بررسی در فارکس می‌کنند.

آموزش صحیح ورود به فارکس

تمامی مراحل ورود به فارکس برای شما توضیح داده شد. این مراحل به صورت کلی در سه مرحله بود که هرکدام دارای بخش ها و نکات مختلفی می‌باشند. با توجه به اینکه این مهارت نیازمند داشتن تجربه بوده و باید بر اساس یک راه درست به این راه وارد شد، بهتر است تا با آموزش های صحیح در این زمینه، سریعترین و بهترین راه را انتخاب کنید. قطعا داشتن یک مربی با تجربه در این راه به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن به موفقیت در فارکس دست پیدا کنید.

آکادمی فارکس محسن مجیدی راد

آکادمی مجیدی راد یکی از معتبرترین آموزشگاه های بازار فارکس در ایران بوده که با توجه به رسالت آموزشی خود جهت افزایش سطح دانش معامله گران فارکس، دوره آموزش رایگان فارکس را برای علاقه مندان فارکس تهیه کرده است. این دوره شامل سرفصل های مختلفی بوده که به صورت صفر تا صد، ورود به بازار فارکس را آموزش خواهد داد. این دوره با توجه به تجربه چندین ساله استاد محسن مجیدی راد می‌باشد که بهترین مسیر ورود به فارکس را به شما آموزش داده است.

  • اصول ورود به بازار فارکس
  • آموزش ثبت نام در فارکس
  • مدیریت احساسات و ذهن در فارکس
  • اصول تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در فارکس
  • منابع تحلیل در بازار فارکس
  • استراتژی های معاملاتی در فارکس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا