اقتصادی

اخبار مهم روند بازار سهام در هفته آینده

در هفته اخیر نیز شاخص کل بورس ۲٫۶ درصد افت کرد و به مرز سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی رسید. برای هفته آینده اخبار مهم بر روند بازار سهام تاثیر بگذارند؟

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته اخیر نیز شاخص کل بورس ۲٫۶ درصد افت کرد و به مرز سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی رسید. برای هفته آینده کدام اخبار ممکن است بر روند بازار سهام تاثیر بگذارند؟ ۱۰ خبر مهم و احتمالا اثرگذار بر بورس را در زیر بخوانید:

_ رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه درخصوص لوایح «پالرمو» و «سی اف تی» دلایل و ضرورت‌های تصویب این کنوانسیون‌ها را در مجمع تشخیص عنوان کردیم گفت که فضای مجمع را منفی ندیدم.

ـ امروز پنج شنبه ۷ اسفند نرخ ارز در صرافی‌ ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار و یورو نسبت به دیروز تغییر نکرد و بهای دلار در رقم ۲۴ هزار و ۸۱۲ تومان ثابت ماند.

ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تاثیر مثبت سیاست «واردات در مقابل صادرات» در اقتصاد کشور، روند تامین کالاهای اساسی در کشور را قابل قبول عنوان کرد و گفت: در چند روز آینده توزیع کالاهای پرمصرف خانوار در ایام عید، از جمله برنج، روغن، گوشت و مرغ منجمد و شکر مازاد بر نیاز استان‌ها، آغاز خواهد شد.

ـ به گفته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، در روزهای پایان سال تقاضا برای خرید طلا کمی رونق گرفته است و همین مساله به همراه نوسان قیمت دلار باعث روند افزایشی قیمت طلا شده است.

ـ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که دارایی‌های بلوکه شده ایران در سئول تنها پس از مشورت با واشنگتن آزاد خواهند شد.

ـ وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه سئول و واشنگتن در حال انجام مشورت‌هایی برای آزادسازی احتمالی اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی هستند، اما تاکید کرد که هنوز هیچ بخشی از این اموال آزاد نشده است.

ـ درحالی که پس از انتشار اخبار مربوط به مذاکرات ایران برای آزادسازی منابع بلوکه شده در کره جنوبی انتظار می‌رفت قیمت دلار ارزان شود، در آخرین روز کاری هفته قیمت دلار تا ۲۵۴۰۰ تومان گران شد.

ـ مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی تابستان را ۰٫۲ درصد اعلام کرده اما گزارش پژوهشکده‌ آمار از برآورد این شاخص در پاییز امسال نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی در فصل گذشته بهبود پیدا کرده است.

ـ با کاهش انتظارات تورمی و نرخ ارز در پی ایجاد خوش‌بینی به آینده توافق هسته‌ای و برجام، بازار خودرو نیز پس از یک دوره کوتاه اوج‌گیری قیمتی، از اوایل این هفته در مسیر نزولی قرار گرفت و قیمت خودروهای داخلی بین یک تا بیش از ۴ میلیون تومان کاهش داشته است.

ـ رئیس جمهوری گفت: اراده مردم را ضعیف نکنیم و نگذاریم مردم نسبت به آینده ناامید شوند و حق نداریم با استفاده از تریبون خود با اعصاب مردم بازی کنیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا