کسب و کار

ارز دیجیتال تتر USDT چه پشتوانه ای دارد ؟

ارز دیجیتال تتر USDT چه پشتوانه ای دارد ؟

ارز دیجیتال تتر USDT چه پشتوانه ای دارد ؟ که در این مطالب از تترفا ابتدا درباره تتر یک تعریف کاملی خواهیم داد سپس راجب پشتوانه تتر صحبت می کنیم.

تتر USDT چیست ؟

همونطور که میدونین تتر نوعی استیبل کوین هستش که در حال حاضر یکی از ۱۰ ارز برتر در دنیای دیجیتال محسوب میشه و برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که نوسان های شدید از مشخصات اونهاست، قیمت تتر همواره ثابته و معادل یک دلار آمریکاست.

از اونجایی که ارزش ثابتی داره، استفاده از اون میتونه ضامن سلامت سرمایه شما باشه.

در این باره بیشتر بخوانید: تتر چیست

استیبل کوین USDT همیشه در نسبت یک به یک با دلار آمریکا قرار دارد.شاید این سوال براتون پیش اومده که دلیل برابری تتر و دلار چیه؟ دلیل اصلی اینه که صرافی ها به یک ذخیره دلاری نیاز دارن تا پشتوانه هر توکن این ارزدیجیتال باشه. به همین دلیل میتونیم این ارز رو به طور قطع یک ارز متمرکز بدونیم.

مشکلات قبلى بیت فینکس :

اگر از دید یک تازه وارد به حجم معاملات بیت فینکس نگاه کنیم شاید به نظر بیاید با این حجم معاملات انجام شده در روز، بیت فینکس بزرگ ترین اکسچنج کریپتوکارنسى باشد

و حاشیه امنى براى سرمایه گذارى داشته باشد ولى جالب است بدانید

که سال گذشته حدود ۱۲۰,۰۰۰ بیت کوین از موجودى کاربران در این سایت هک شد!!

این مبلغ معادل ۷۲ میلیون دلار بود که بیت فینکس قول داد,ضرر مشتریانش رو با پرداخت توکن BFX جبران نماید.

این مبلغ در نهایت در ماه اپریل سال گذشته به طور کامل به مشتریان باز پرداخت شد.

بلاگرى با اسم مستعار bitfinex ed این عمل را یک کلاه بردارى دانسته

و دلیل خود براى این ادعا را منصوب به عمل قبلى بیتفینکس یعنى خلق ارز تتر دانست.

در حالى که تتر و بیت فینکس دو کمپانى جدا از هم و فقط شریک همدیگر هستند و بیت فینکس یکى از چندین اکسچنجى است که از تتر استفاده می کند.

تتر یکى از غیر عادى ترین ارزهای دیجیتال است و فقط وظیفه دارد به قیمت روز دلار میخ کوب شود نه بیشتر نه کمتر!

و هدف آن ترید با ثبات دلار در بازار متشنج کریپتو تعیین شده است.

ارز دیجیتال تتر USDT چه پشتوانه ای دارد ؟

تتر و پشتوانه آن

ولى تتر چگونه این هدف را عملى می کند؟

نحوه کار اینگونه پیش بینی شده است که به اندازه تتر تولید شده مقدار یک به یک دلارى آن در حساب بانکى ذخیره شود تا هنگام خرید مشترى به وى گرو داده شود.

بلاگر معروف Bitfinex ed هم دقیقا به همین موضوع انتقاد دارد که ما باید از کجا مطمئن باشیم مقدار دلارى آن در کمپانى موجود است.

او معتقد است اگر این اتفاق باز روى دهد باز براى جبران زیان توکن BFX دریافت خواهیم کرد!

چند روز پیش هم کمپانى تتر متوجه شد ۳۰ میلیون دلار ارز تتر در خزانه اصلى گم شده اند که با بستن دریافت و واریز در اکسچنج ها، این مشکل تا حدودى حل شد.و باعث ریزش بازار شد.

آیا بیت کوین مرده است؟

بازار میتواند هر لحظه به اخبار ترسناک بیت فینکس یا تحولات دیگر واکنش نشان دهد ولى چه کسى میداند تا هفته آینده ترس ادامه خواهد داشت؟

ولى باید با حواس خود را جمع کرد و از فرصت هاى به وجود امده این چنینى استفاده کامل را برد.

امنیت تتر چگونه تامین می‌ شود؟

علی‌ رغم این‌که استیبل‌کوین انتخابی محبوب در بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال هستند، از نظر مسائل نقدینگی و این‌که آیا ذخایرش برای پوشش تعداد توکن‌های USDT در گردش کافی‌ست یا خیر، بحث‌های زیادی درباره آن وجود دارد.

سایت تتر در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که این استیبل‌کوین توسط ارزهای فیات و معادل‌های نقدی (و بعضا سایر دارایی‌ها از نهادهای وابسته) پشتیبانی می‌شود. ا

ما در حال حاضر این سایت صرفا به بیان این‌که همه توکن‌های تتر با نسبت ۱ به ۱ به ارز فیات منطبق با خود متصل می‌شوند و ۱۰۰ درصد توسط ذخایر تتر پشتیبانی می‌شوند، اکتفا کرده است.

آدام کارلتون (Adam Carlton) که مدیرعامل کیف پول پینک پاندا (Pink Panda) است، عقیده دارد که در تاریخچه تتر، شفافیت زیادی درباره پشتوانه این کوین وجود نداشته است.

همچنین ببینید : ارز دیجیتال تتر چقدر ایمنی و امنیت دارد ؟

او اظهار داشته است که چنین پیشینه‌ای از نظر قانونی مشکوک است و تا به امروز، به‌صورت شفاف و واضح مشخص نشده است که منبع ذخایر واقعی آن چیست.

در نتیجه، اعتقاد بر این است که این ذخایر اساسا به منبعی ناشناخته از اوراق تجاری تعلق دارند.

سایر کارشناسان ارزهای دیجیتال بر این باورند که کاربران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال پذیرفته‌اند که تتر در بازار کریپتو «به‌طور کامل» پشتیبانی نشده است.

جیمز پوترا (James Putra) معاون استراتژی محصول شرکت اظهار داشته است که بازارها عمدتا بر این موضوع که استفاده از آن‌ها چقدر راحت است تمرکز کرده‌اند.

بسیار واضح است که تتر توسط دلار پشتیبانی نمی‌شود.

منبع: پشتوانه تتر – مطلبی از بلاگ تترفا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا