اقتصادی

بزرگ ترین ریسک بازار رمزارزها چیست؟

کارشناسان عقیده دارند فعلا بزرگ‌ترین ریسک بازار رمزارزها تهدید و یا تحریم رمزارزها از سوی وزارت خزانه داری آمریکا است. اما چقدر احتمال دارد این اتفاق رخ دهد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، یکی از دلایل ریزش بیت‌کوین از محدوده ۶۴ هزار دلار پخش  شایعه‌ای بود مبنی بر اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است با ارز دیجیتال مقابله کند اما به نظر می‌رسد این موضوع فقط در حد یک شایعه بود.

حسین شیبانی، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی عقیده دارد اگر شایعات در مورد تهدیدات نهادهای آمریکایی درست باشد و این نهاد بخواهد این تهدیدها را عملی کند بازار کریپتو دچار هیجان منفی می‌شود و می‌تواند باعث جو منفی در این بازار شود.

اما از طرفی اخبار خوب هم برای رمزارزها کم نیست و این بازار نوپا هر روز در حال گسترش خود در ابعاد جدید است.

چند وقت پیش کوین‌بیس بزرگ‌ترین شرکت خرید و فروش ارزهای دیجیتال که درآمدش از کارمزد فروش این ارزها است در بازار نزدک (بورس نیویورک) عرضه شد. روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کرد که اشتراک خود را با ارزهای دیجیتال نیز در اختیار مردم قرار می‌دهد. شرکت تسلا نیز اعلام کرده است که خودروهای خود را با ارزهای دیجیتال می‌فروشد.

اخبار فاندامنتال به نفع بازار رمزارزهاست اما دولت‌ها نسبت به این بازار جبهه دارند و حتی در ترکیه و هند خرید و فروش ارزهای دیجیتال ممنوع شده است. اما بسیاری از کارشناسان عقیده دارند دولت‌ها هم نمی‌توانند جلوی این ارزها را بگیرند و فقط مقابله با آنها باعث می‌شود شتاب رشد این ارزها گرفته شود.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی گفت: بازارهای مالی از تک تک افراد و دولت‌ها قوی‌تر هستند و در نهایت ضربه را کسی می‌خورد که با بازار لج کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا