بورس

بورس این گونه دچار شوک شد

یک کارشناس اقتصادی گفت: اقتصادی که ۴۰ درصد رشد نقدینگی دارد، به طور طبیعی همه بازارها را با تکانه‌های متعدد مواجه می‌کند و مردم را به بحث نوسان‌گیری و ردیابی بازارهای سرمایه‌ای ترغیب می‌کند.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از خبرآنلاین، وحید شقاقی در کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع زلزله در بورس؛ از زیرزمین مشکوک تا استعفای رییس، اظهار داشت: بازاری که نسبت به ۳، ۴ بازار موازی مانند دلار، طلا، مسکن و خودرو یک عقب‌ماندگی ۱۵ ساله را داشت، این شکاف را به سرعت در ۸ ماه تکمیل کرد.

وی افزود: آن موقع بارها با مسوولان صحبت کردم تا حداقل یک گام زودتر پیش‌بینی کنند. همه شاهد بودیم تصویر زشتی از سوداگری افراطی را در اقتصاد دیدیم.

بورس در روزهای آینده چه می‌شود؟ / کدام گروه‌ها سودساز هستند؟

این کارشناس اقتصادی گفت: همچنان پیش‌بینی‌ناپذیری اقتصاد را داریم. انتظارات تورمی در اقتصاد به مذاکرات هسته‌ای و سرانجام برجام در نوسانات نرخ ارز خود را نشان می‌دهد.

شقاقی با بیان این‌که نهادهای بازار سرمایه متناسب با شرایط استاندارد نیست، خاطرنشان کرد: نهادهای ما بسیار منفعل و ضعیف است. چند سهم را از فروردین ۹۹ رصد کردم. سهمی از ۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان کشید و هر روز مثبت بود و صف خرید داشت. گروه خاصی دنبال بالا بردن این سهم بودند. هیچ ناظری هم وجود نداشت که جلوی این‌ها را بگیرد. این نهادها همچنان عدم شفافیت دارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا