اجتماعی

بیماران کرونایی همه تخت‌های بیمارستانی تهران را اشغال می‌کنند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: به معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به استفاده بهینه و حداکثری از همه تخت‌های بیمارستانی سه دانشگاه علوم پزشکی تهران برای مبتلایان به کرونا ویروس جدید اختیار داده شد.

روند بازار به نقل از خبرآنلاین، علیرضا زالی در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا، اظهار داشت: قرار شد هماهنگی بیشتری در زمینه مقابله با کرونا ویروس جدید انجام و از ظرفیت‌های بخش دولتی به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده بیشتری شود. همچنین بهره‌گیری بیشتر از بخش‌های عمومی بیمارستان‌های دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پیگیری برای پاسخ سریعتر به آزمایش‌های افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا ویروس یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ادامه گفت: برای کاهش بار مراجعات به بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه و بخش‌های دیگر قرار شد پروتکل‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی و بقیه الله بازنگری شود و بر اساس بازنگری جدید، درباره پذیرش بیماران تصمیم گرفته شود.

 زالی تصریح کرد: موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد چگونگی پذیرش افراد مراجعه کننده به بیمارستان‌ها با علائم خفیف کووید۱۹ بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیمارانی که حالشان بهتر شده تا ۱۴ روز امکان سرایت بیماری از آنان به افراد سالم وجود دارد، گفت: بنابراین قرار شد بیمارانی که حالشان بهتر شده و امکان منتقل شدن از بیمارستان را دارند یک  فضای بینابینی برای آنان تخصیص پیدا کند تا پس از بهبودی کامل به منزل بازگردند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا