بورس

بی‌پولی مفرط در بازار سهام/ بورس ارزنده‌تر نمی‌شود

بورس اولین روز از هفته را با افت ۰٫۳۸ درصدی شاخص کل آغاز کرد. در میانه بازار شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۳۲۹ هزار واحد قرار دارد و ارزش معاملات نیز حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، بورس اولین روز از هفته را با افت ۰٫۳۸ درصدی شاخص کل آغاز کرد. در میانه بازار شاخص کل بورس با ریزش ۵۰۰۰ واحدی در کانال یک میلیون و ۳۲۹ هزار واحد قرار دارد. ارزش معاملات نیز حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

در حالی که تقریبا تمامی گروه‌های بازار سهام با افت مواجهند، خودرو، وبملت و خساپا بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را ثبت کردند. در این میان فملی و شفن تاثیر مثبت در شاخص کل داشتند.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام در این باره گفت: بی‌پولی مفرط در بورس به چشم می‌خورد. عدم تمایل ورود پول به بازار توسط افراد جالب توجه است. درست است ابهامی به نام برجام داریم اما تمام اتفاقات خوب ممکن برای بورس افتاده و تکلیف خیلی از ابهامات مشخص شده است.

وی ادامه داد: گزارشات میاندوره‌ای خوبی در انتظار بازار است و از لحاظ بنیادی بازار مشکلی ندارد. اما پول نیست و مسئولان بازار سهام باید تمام هم‌وغم خود را برای جذب پول به بازار بگذراند. دولت باید پولی که قرار بود به صندوق تثبیت وارد کند را بیاورد و بورس را از این حالت رخوت نجات دهد.

خبری‌زاد گفت: ادامه این روند وضعیت بازار سهام را برای برگشت سخت می‌کند. با توجه به پتانسیل رشد بورس هر چه زودتر به بازار پول وارد شود بهتر است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا