سیاسی

ترامپ شرایط را برای لغو تحریمهای ایران دشوارتر می کند

مقامات دولت آمریکا در حال طرح ریزی تحریمهایی علیه ایران هستند که تخفیف یا لغو آنها به لحاظ سیاسی امری به مراتب دشوارتر از گذشته باشد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه در مقاله‌ای به قلم «یان تالی» و به نقل از منابع آگاه نوشت که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا می کوشد که تا پیش از انتخابات سوم نوامبر با طرح ریزی مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران، ضمن تقویت کارزار فشار حداکثری خود علیه تهران هرگونه اقدام و تلاش در جهت لغو و یا کاستن از این فشارها را بی اثر سازد؛ به ویژه در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر.

به رغم پیشتازی «جو بایدن» معاون پیشین باراک اوباما و نامزد کنونی حزب دموکرات در اکثر نظرسنجی‌های ملی و حتی ایالات حساس و کلیدی، مقامات دولت کنونی آمریکا بیم آن دارند که طرح ترامپ برای مذاکره مجدد با ایران ممکن است اهرم فشار دیپلماتیکی را که به زعم آنها برای وادار کردن تهران به امضای یک توافق جدید هسته‌ای و امنیتی لازم است، بی اثر سازد.

گفتنی است که دولت ترامپ تحت اختیارات قانونی خود در حوزه مقابله با تروریسم برخی از تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده است؛ تحریم‌هایی که به باور تحلیل گران بی اثرسازی و ابطال آنها بسیار دشوار است. دولت ترامپ همچنین اقدام برنامه ریزی شده دیگری از جمله تحریم بخش پتروشیمی و صنایع فلزی را بررسی کرده بود.

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه مطلب خود به این نکته مهم اشاره می‌کند که طبق گفته مقامات کنونی و پیشین آمریکا، حتی اگر اهداف بالقوه جدید هم تحت تحریم‌های موجود باشند، قرار گرفتن مجدد این اهداف در فهرست سیاه [تحریم‌ها] امکان ابطال و بی اثر سازی این اقدام را دشوارتر می‌سازد. از آنجا که این گونه تحریم‌ها با شرح کامل و توجیه کننده ای منتشر می‌شوند، مقاماتی که درصدد رفع این گونه تحریم‌ها هستند، به لحاظ سیاسی مجبورند که دعوی قابل قبولی برای لغو این تحریم‌ها ارائه کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا