اجتماعی

جاماندگان یارانه ثبت نام کنند

مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کرد کسانی که یارانه نمی‌گیرند، می‌توانند درخواست دریافت یارانه کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، پیشنهادات الحاقی به طرح یک فوریتی تأمین کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ الکترونیکی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در ادامه جلسه حسینعلی حاجی دلیگانی پیشنهاد داد که یک تبصره به طرح یک فوریتی تأمین کالاهای اساسی الحاق شود و در این باره گفت: متأسفانه برخی از افراد مددجوی کمیته امداد هستند، اما به آنها یارانه پرداخت نمی‌شود.

وی بیان کرد: براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، یک دوم حاصل از افزایش حامل‌های انرژی باید به مردم پرداخت شود، اما پرداخت نشده و به طور مداوم با افزایش قیمت خدمات و کالاها مواجه هستیم.

در ادامه جلسه، احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه این پیشنهاد در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است، گفت: متأسفانه در زمان ثبت نام یارانه‌ها، برخی از مردم به دلیل عدم دسترسی به سیستم‌های اینترنتی و مراکز ثبت نام از ثبت نام جا ماندند.

وی اظهار داشت: در این پیشنهاد امکان آزمون وسع وجود دارد به این معنا که افراد باید ابتدا ثبت نام کنند و سپس از آنها آزمون وسع گرفته و در نهایت به نیازمندان یارانه پرداخت می‌شود.

در نهایت، وکلای ملت با این پیشنهاد موافقت کردند که مطابق با این مصوبه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد که اعتراض افرادی را که یارانه آنها قطع شده است بررسی کند و با برقراری آزمون وسع اگر شرایط دریافت یارانه را داشته باشند، مجدداً یارانه دریافت خواهند کرد.

خبرنگار: زهرا علیدادی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا