سیاسی

مسئولیت جدید حسن روحانی بعد از ریاست‌ جمهوری

حسن روحانی، در ساعات پایانی ریاست‌جمهوری خود در گفتگویی تلویزیونی مستقیم با مردم سخن گفت و از بازگشت به فعالیت‌های فرهنگی خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، وی در ابتدای این گفتگو خطاب به مجری رسانه ملی گفت: فرض کنید فردا شب است. علاقمندم امشب مصاحبه ما یک مصاحبه غیر رسمی باشد.

روحانی خطاب به حیدری مجری صداوسیما گفت: می‌خواهم نماینده صدا سیما نباشید و نماینده مردم باشید.

روحانی در این گفتگو ضمن تاکید بر اینکه راهی که در مسیر برجام پیموده درست‌ترین مسیر بوده است، در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه پس از پایان ریاست‌جمهوری به چه کاری مشغول می‌شوید، گفت: کار فرهنگی خواهم کرد و جایی نمی‌رود.

پیش‌بینی فعال سیاسی اصلاح‌طلب از آینده روحانی

پیش از این محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مورد آینده روحانی پس از ریاست‌جمهوری پیش‌بینی کرده بود: رهبری چه بسا در دوره‌ای که مسئولیت آقای صادق لاریجانی تمام شود، بنا به احراز صلاحیت و قابلیت‌های منحصر به فرد آقای روحانی در قیاس با اعضای فعلی مجمع، ریاست را به عهده آقای روحانی واگذار کنند.

او گفته بود: ما شاهد سنت خوبی از ناحیه رهبری هستیم، اینکه شخصیت‌هایی که در موقعیت‌های برجسته در کشور مسؤلیت داشتند به خصوص رؤسای جمهور، در پایان دوران خدمتشان مورد احترام رهبری قرار می‌گیرند و معمولا به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت می‌شوند و این تجربه‌ای است که در دوران گذشته شاهد آن بودیم و ایشان نسبت به این قضیه با اهتمام ویژه‌ای اقدام می‌کرده‌اند.

پیش‌بینی فعال سیاسی اصول‌گرا از آینده روحانی

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز درباره سرنوشت روحانی پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری خود، تاکید کرده بود: من نصیحتی به دو رئیس جمهور قبلی کردم که به آن عمل نکردند. به خاتمی گفتم هیچ کشوری کسی که دو دوره رئیس‌جمهور بوده است را دور نمی‌اندازد، پس شما طوری عمل کنید که ولی فقیه بتواند از شما استفاده کند.

این فعال سیاسی افزوده بود: به احمدی‌نژاد هم همین را گفتم. به او گفتم اگر رهبری کسی را به عنوان نماینده به فلسطین بفرستد، شما را می‌فرستد و اگر بخواهد نماینده‌ای به اروپا بفرستد، خاتمی را می‌فرستد، پس طوری عمل کنید که رهبری بتواند از شما استفاده کند ولی طوری عمل کردند که نه رهبری توانست از آنها استفاده کند و نه در بین مردم الان موقعیتی دارند.

بادامچیان گفته بود: برای آقای روحانی هم همین طور است. او اگر به گونه‌ای عمل کند که شایسته رئیس‌جمهور ۸ ساله ایران است و در خدمت نظام باشد، از او استفاده می شود ولی اگر مثل روسای جمهور قبلی باشد حتی در بین توده‌های مردم هم جایگاهی نخواهد داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا