فرهنگی

با رتبه بندی چقدر به حقوق معلمان افزوده می‌شود؟

روند بازار نوشت به نقل از فارس نوشت: علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۱۸ آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه مواد باقی مانده از لایحه رتبه‌بندی مجلس بررسی شده و به پایان رسید و این لایحه با اعمال تغییراتی راهی صحن علنی مجلس می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از پایان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در این کمیسیون خبر داد و گفت: در این لایحه تغییراتی صورت گرفت ولی بعد از تصویب نهایی در کمیسیون آموزش، آنرا به هیات رئیسه به منظور بررسی در صحن ارجاع دادیم.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۱۸ آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه مواد باقی مانده از لایحه رتبه‌بندی مجلس بررسی شده و به پایان رسید و این لایحه با اعمال تغییراتی راهی صحن علنی مجلس می‌شود.

وی افزود: طبق نظر اعضای کمیسیون آموزش برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش معلمان نباید از ۸۰ درصد حداقل مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های اعضای هیئت علمی، مربی آموزشیار و مربی دانشگاه‌های وزارت علوم دریافتی کمتری داشته باشند و این بند مهم با نظر کمیسیون باقی ماند.

منادی یکی دیگر از تغییرات لایحه رتبه‌بندی معلمان را حذف بند مربوط به لزوم تمام وقت بودن معلمان برشمرد و گفت: با نظر اعضای کمیسیون موضوع مربوط به تمام وقت بودن معلمان وزارات آموزش و پرورش حذف شد تا نگرانی‌ها از بابت تدریس ۳۰ ساعته معلمان در آموزش و پرورش برای معلمان برطرف شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از ارائه لایحه رتبه‌بندی به صحن مجلس خبر داد و یادآور شد: این لایحه با تغیرات اعمال شده در کمیسیون راهی صحن مجلس خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا