بورس

دامنه نوسان بورس به مثبت ۵ تا منفی ۵ تغییر می کند

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: بر اساس تصمیم ناظر بازارهای بورس، از امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، دامنه نوسان نمادهای بورسی به مثبت ۵ تا منفی ۵ تغییر می کند.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از مهر، بر اساس تصمیم ناظر بازار، از امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران به مثبت ۵ تا منفی ۵ و دامنه نوسان صندوق‌های قابل معامله به مثبت و منفی ۱۰ تغییر می‌کند.

این تغییر در حالی صورت می‌گیرد که اواخر سال گذشته و پس از افت شدید شاخص کل، دامنه نوسان یک بار به صورت نامتقارن و از منفی ۲ تا مثبت ۶ و بعد از منفی ۳ تا مثبت ۶ تغییر کرده بود.

از دیگر تغییراتی که از امروز اعمال می‌شود تغییر در حجم مبنا است. بر این اساس همچنین حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا در تمامی نمادهای معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران به ۱۵ میلیارد ریال تغییر خواهد یافت. موضوعی که می‌تواند به باز شدن قفل صف فروش در نمادهای کوچک کمک کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا