سیاسی

کاخ سفید: بایدن راه دیپلماتیک با ایران را بهترین گزینه می داند

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه ها به موضوعات مختلفی از جمله رابطه با چین و بازگشت به توافق هسته ای با ایران پرداخته است.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود با خبرنگاران از تماس و ارتباط مذاکره کنندگان چینی و آمریکایی برای تعیین تاریخ دیدار و گفتگوی رهبران دو کشور خبر داد.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال تماس‌ها میان «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک آمریکا با همتای چینی خود را تائید نکرد.

ساکی همچنین درباره بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران نیز گفت: بایدن هنوز معتقد است که راه دیپلماتیک با ایران بهترین گزینه است.

اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی مطرح شده که همزمان، «کاظم غریب آبادی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی درباره موضع تهران در قبال بازگشت به مذاکرات هسته‌ای گفت: ما بازگشت به مذاکرات را رد نمی‌کنیم؛ اما مذاکره را نیز برای مذاکره نمی‌خواهیم.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهاراتش اضافه کرده است که فضای نشست شورای حکام آژانس به‌طور کلی مثبت است.

نشست شورای حکام روز دوشنبه هفته جاری آغاز شده و قرار است تا روز جمعه همین هفته ادامه پیدا کند.

پیش از آغاز نشست، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد. او روز یکشنبه (۲۱ شهریور ماه) با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با «محمد اسلامی» دیدار و گفت‌وگو کرد که این دیدار ۲ ساعت به طول انجامید.

مدیرکل آژانس پس از این دیدار، ضمن مثبت ارزیابی کردن آن، بر گسترش همکاری ایران و آژانس تأکید کرد و گفت که دوباره برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به تهران می‌آید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا