اجتماعی

رفع ۳ میلیون هم‌پوشانی بیمه‌ای/ هشدار به بیمه‌شدگان دارای چند دفترچه

به گفته مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی پس از اجرای طرح هم‌پوشانی بیمه‌ای، تاکنون سه میلیون همپوشانی رفع شده است.

به گزارش روند بازار، مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی گفت: از زمان اجرای قانون هم‌پوشانی بیمه‌ای، اگر فردی چند دفترچه بیمه داشته باشد، در صورت مراجعه به هر مرکز درمانی سیستم هشدار می‌دهد که او باید از یک حمایت درمانی برخوردار باشد. در این صورت یا باید تحت پوشش تامین اجتماعی و یا تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گیرد.

به نقل از ایسنا، محمد محمدی گفت: به استناد ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مکلف به رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای بودیم. اتفاقا اولین گام‌ها را سازمان تامین اجتماعی برداشت و اقداماتی را به این منظور در دستورکار قرار داد.

محمدی اظهار کرد: با اجرای طرح نسخه الکترونیک و عدم تمدید فیزیکی دفترچه‌های بیمه درمان از اسفند ۱۳۹۹ پیگیری این امر قوت گرفت. به عبارتی سه میلیون نفر که دو دفترچه بیمه‌ای بودند با اعمال این قانون، فقط از یک دفترچه درمانی و به عبارت دیگر از یک استحقاق درمان استفاده می‌کنند.

به گفته وی ساماندهی چند دفترچه بیمه‌ای‌ها به نفع همه صندوق‌های بیمه‌گر است. به‌عنوان مثال موارد بسیاری داشتیم که زن و شوهر هر دو حقوق‌بگیر یا بازنشسته بودند. هرکدام از این دو تحت پوشش یک صندوق بودند و زن علاوه بر دفترچه بیمه خودش از محل تبعه همسرش نیز دفترچه گرفته بود. زمینه‌ای فراهم شد تا فرد خودش به ما اعلام کند که مایل است از کدام دفترچه بیمه استفاده و دیگری را حذف کند.

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در خاتمه اضافه کرد: کل همپوشانی‌ها را برطرف کرده‌ایم، اما این روند ادامه‌دار است و مرتب رصد می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا