اقتصادی

روز پر نوسان شاخص بورس

شاخص بورس روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات از مرز یک میلیون و ۶۴۵ هزار واحد عبور کرد اما روندی نزولی به خود گرفت و در نهایت در رقم یک میلیون و ۶۱۸ واحد ایستاد

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین،شاخص کل بورس با ۵۹۱۹ واحد رشد، رقم یک میلیون و ۶۱۸ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن ۱۹۹۴ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۶۴ هزار و ۳۵۱ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار امروز دو میلیون معامله انجام دادند که ۲۴۱۳ میلیارد ریال ارزش داشت.

در این بازار بانک‌های ملت و تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و گلوکزان نمادهای پربیننده بودند.

پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران و س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فقط بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

کد_بورسی

شاخص کل فرابورس نیز ۱۲ واحد کاهش یافت و رقم ۱۶ هزار و ۹۸۷ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۷۶ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال انجام دادند.

لیست نمادهای پربیننده این بازار از سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، بانک دی، سیمان لار سبزوار، پتروشیمی تندگویان، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان تشکیل شده است.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب‌آهن اصفهان و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سنگ آهن گوهرزمین، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا