کسب و کار

روشهای تقویت زبان برای آمادگی آزمون آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس، هر زبان‌آموز باید در قدم اول به فکر تقویت دانش عمومی زبان باشد. منظور از تقویت عمومی دانش زبان انگلیسی نیز توجه به همه ابعاد زبان و تقویت همه‌ی مهارت‌های آن است. برای آشنایی با نحوه تقویت دانش عمومی زبان انگلیسی ویا شرکت در کلاس های آنلاین آموزش آیلتس با گلوری آیلتس همراه باشید.

روش‌های تقویت زبان

روش‌های تقویت مهارت‌های مختلف زبان برای آزمون آیلتس، بسیار متنوع است. معمولاً زبان‌آموزان برای تقویت زبان خود، ابتدا روش‌های موجود را آزمون و خطا می‌کنند تا بهترین شکل یادگیری را متناسب با شرایط، راندمان و نیز روحیات خودشان انتخاب کنند. شرکت در دوره‌های گروهی زبان انگلیسی آیلتس جنرال گلوری آیلتس، یادگیری با معلم خصوصی و نیز مطالعه خودآموز (Self-study) از جمله روش‌های شروع مسیر است.

آزمون تعیین سطح آیلتس

یکی از بهترین راه‌ها برای سرعت‌ بخشیدن به مسیر ارتقای دانش عمومی زبان برای شرکت در آزمون آیلتس، تعیین سطح است. این توصیه‌ای است که حتی به زبان‌آموزانی که قصد مطالعه خودآموز دارند، پیشنهاد می‌شود.

این که بدانید کجای کار هستید، به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای روش خواندن و نیز منابعی که قرار است استفاده کنید بهتر تصمیم‌گیری کنید.یا اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید نیز میتوانید در دوره های آیلتس آکادمیک شرکت کنید.کلیک کنید.      

تقویت لیسنینگ آیلتس

برای تقویت بخش لیسنینگ آیلتس ، می‌توانید فیلم ببینید. سریال‌ و کارتون، علاوه بر تقویت مهارت لیسنینگ، به مهارت اسپیکینگ شما نیز کمک می‌کنند. پادکست‌ها نیز می‌توانند به افزایش این مهارت کمک کنند.

 بهترین استراتژی تقویت لیسنینگ این است که مثلاً برای مشاهده فیلم، ابتدا آن را بدون زیرنویس مشاهده کنید. در قدم بعدی، فیلم را با زیرنویس انگلیسی مشاهده کنید. در این مرحله، کلمات و اصطلاحات جدید را یادداشت کنید و معنی آن‌ها را جست‌وجو کنید. در مرحله آخر، یک بار دیگر فیلم را بدون زیرنویس تماشا کنید.

آموزش آیتس-کلوری آیلتس

تقویت ریدینگ آیلتس

برای تقویت ریدینگ چه در سطح عمومی و چه برای آمادگی آیلتس، می‌توانید کتاب داستان بخوانید. داستان‌های کوتاه برای شروع می‌توانند بسیار مناسب باشند. حتماً داستان‌ها را بر اساس سطح فعلی زبانتان انتخاب کنید. یک بار کتاب را به انتها برسانید.

در مرحله دوم، کلمات جدید را یادداشت کنید و معنی آن‌ها را بیابید. گرامرها و ساختارهای خوب را هایلایت کنید. در مرحله آخر، یک‌بار دیگر کتاب را بخوانید. تقویت ریدینگ فقط با کتاب داستان میسر نمی‌شود و شما می‌توانید انتخاب‌های متنوعی داشته باشید.

یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، کلمه کلیدی شما می‌تواند “Old tigers” باشد. سپس، برای خودتان سوالات مرتبط با “ببرهای پیر” بسازید. مثلاً قسمت‌های مختلف بدن یک ببر چیست؟ ببرها گوشت‌خوار هستند یا گیاه‌خوار؟ سن پیرترین ببر در دنیا چند است؟

 سپس، این کلمه را در موتور جست‌وجوی خود وارد کنید و یک وبلاگ در ارتباط با موضوع مربوطه بخوانید. کلمات جدید را یادداشت و معنای آن‌ها را جست‌وجو کنید. در مرحله بعدی، می‌توانید کلمه کلیدی دیگری که نزدیک به کلمه قبلی است را انتخاب کنید.

 مثلاً این بار می‌توانید درباره‌ی “How do tigers catch their prey?” مطلب بخوانید. مطمئناً این بار سختی کمتری برای فهم مطالب خواهید داشت. چرا که بسیاری از واژگان جدید در مرحله قبل، تبدیل به واژه‌های آشنا برای شما شده‌اند.

آموزش آیتس-کلوری آیلتس

تقویت رایتینگ آیلتس

بنویسید! بهترین راه برای تقویت رایتینگ  تمرین نوشتن است. این موضوع عیناً در زبان مادریتان نیز صدق می‌کند. به طور کلی هر چه بیشتر بنویسید مهارت نوشتاری‌تان افزایش می‌یابد. البته، به شرطی که پس از هر متنی که می‌نویسید، رایتینگتان را با استفاده از ابزارهای تصحیح‌کننده رایتینگ ویرایش کنید.

 از ابزارهای خوب ویراستاری رایتینگ می‌توان به گرامرلی و پرورایتینگ‌اِید اشاره کرد. البته می‌توانید از یک فرد با سطح عالی زبان انگلیسی همچون اساتیدتان نیز کمک بگیرید. به هر حال، قوی‌ترین ابزارهای ویراستار رایتینگ هم نمی‌توانند جای “افراد” را بگیرند!

تقویت اسپیکینگ آیلتس

برای تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس ، می‌توانید انگلیسی فکر کنید. همه ما روزانه، به دفعات زیادی با خودمان حرف می‌زنیم. “موبایلمو کجا گذاشتم؟، صدای چی بود؟، چقدر امتحان سخت بود و…”. سعی کنید به انگلیسی فکر کردن عادت کنید. همچنین، می‌توانید کارهای روزمره را در حین انجام، برای خودتان توضیح دهید. باید کارتان به جایی برسد که حتی به هنگام پختن غذا، پوست‌کردن پیاز و ریختن نمک و فلفل در غذا را نیز به خودتان توضیح دهید.

آموزش آیتس-کلوری آیلتس

نیتیو پیدا کنید!

یکی از اشتباهات مهلک زبان‌آموزان این است که برای بیان هر چیزی، یک بار آن را از زبان فارسی به انگلیسی ترجمه می‌کنند. بهترین راه برای صحبت‌کردن مثل نیتیوها و نیز خلاص‌شدن از شرّ ترجمه زبانی، ارتباط‌گرفتن با یک فرد نیتیو است.

صحبت‌کردن و یا حتی چت‌کردن با فردی که زبان مادری‌اش انگلیسی است، می‌تواند به شما الگوی استفاده درست از عبارات و ساختارها را یاد بدهد

نتیجه‌گیری

موفقیت در آزمونی چون آیلتس، یک شبه بدست نمی‌آید. یکی از راه‌های هموار کردن مسیر این آزمون و کسب نمره خوب از نظر گلوری آیلتس، تقویت دانش عمومی زبان است. برای این منظور، یک برنامه خوب و دقیق برای خودتان در نظر بگیرید و حتما بر همه مهارت‌ها تمرکز کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا