ورزش

ایران صفر – عراق ۱؛ رویای جام جهانی بر باد رفت

تیم ملی فوتبال زیر ۲۰ سال ایران با شکست یک بر صفر برابر عراق، جام جهانی جوانان را از دست داد و عراق به جای این تیم به جام جهانی رفت.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های جوانان آسیا، تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران و عراق از ساعت ۱۳:۳۰ در ازبکستان به مصاف هم رفتند که عراق در دقایق تلف‌شده نیمه دوم گل پیروزی را به ثمر رساند.

علی جاسم در دقیقه ۱+۹۰ گل عراق را به ثمر رساند.

تیم ملی ایران با این نتیجه، جام جهانی ۲۰۲۳ جوانان را از دست داد و در عوض عراق خرداد ماه در این رقابت‌ها به میدان می‌رود.
شاگردان صمد مرفاوی در مرحله گروهی با پیروزی بر قطر و ویتنام و شکست خوردن مقابل استرالیا در گروهش اول شد و در یک چهارم نهایی با عراق، تیم دوم گروه A دیدار کرد اما در صعود به جام جهانی ناکام ماند.

ایران در دیدار با عراق با ترکیب ادیب زارعی، مرصاد سیفی، امین حزباوی، میلاد کر، دانیال ایری، عرفان قربانی، امین پیل علی، محمدرضا ترابی، علیرضا عنایت زاده، سعید سحرخیزان و علیرصا صفری به میدان رفت.

تیم ملی ایران آخرین بار ۴۷ سال قبل قهرمان جام ملت‌های جوانان آسیا شده که در سال ۵۵ هدایت تیم ملی را حشمت مهاجرانی برعهده داشت و بازیکنانی مانند بهتاش فریبا، ابراهیم قاسمپور، غلام پیروانی و حمید علیدوستی برای این تیم به میدان می‌رفتند.

همچنین تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۶ توانست رده سوم جام ملت‌ها را به دست آورد و برای آخرین بار در جام جهانی جوانان یافته بود.

خبرنگار: مهدی روزخوش

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا