فرهنگی

معلمان بخوانند / حقوق کدام معلمان از مهرماه زیاد می‌شود؟

اگرچه مساله رتبه‌بندی فرهنگیان و معلمان مدت‌هاست که در دستور کار است، اما رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته احتمالا این طرح به زودی تصویب می‌شود و احتمالا حقوق معلمان از ابتدای مهر بر اساس رتبه‌بندی جدید محاسبه می‌شود. اما در طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان چقدر افزایش می‌یابد؟ 

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، آنگونه که علیرضا منادی گفته قرار است در طرح رتبه‌‌بندی، معلمان به پنج گروه تقسیم شوند و حقوق و مزایای آنها بر اساس گروهی که در آن قرار می‌گیرند محاسبه و پرداخت شود.

بر اساس گفته‌های این نماینده مجلس، در طرح رتبه‌بندی معلمان در پنج رتبه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم می‌شوند. بیشترین افزایش حقوق و مزایا در این طرح مربوط به استادمعلمان است و کمترین آن مربوط به آموزشیار معلمان.

بر این اساس در طرح رتبه‌بندی معلمان، معلمانی که در گروه استاد معلم قرار بگیرند، مشمول افزایش ۷۰ درصدی حقوق می‌شوند. رتبه بعدی مربوط به دانشیار معلم است که مشمول افزایش ۶۰ درصدی حقوق می‌شوند.

پس از آن استادیار معلمان قرار دارند که احتمالا حقوق آنها ۴۵ درصد بیشتر می‌شود. حقوق مربی معلم افزایش ۳۵ درصدی دارد. اما کمترین میزان افزایش حقوق مربوط به آموزشیار معلمان است که می‌توانند منتظر افزایش ۲۵ درصدی حقوق خود باشند.

زمان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

طرح رتبه‌بندی معلمان چه زمان بررسی و اجرا می‌شود؟ آنگونه که رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته یکشنبه ۹ ابان مجلس بازگشایی می‌شود و قرار است بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان اولین دستور کار مجلس باشد.

این نماینده مجلس گفته این طرح به زودی تصویب می‌شود و انتظار می‌رود تا دو ماه آینده رتبه‌بندی معلمان برای اجرا آماده باشد. اما آنگونه که این نماینده وعده داده احتمالا حقوق کلیه معلمان مشمول این طرح، از ۳۱ شهریور ماه بر اساس طرح رتبه‌بندی جدید محاسبه می‌شود.

به عبارتی حقوق معلمان از ابتدای مهر سال جاری باید مشمول افزایش ۷۰ تا ۲۵ درصدی شود.

البته پیش از این هم بارها مساله بررسی این طرح مطرح شده بود که هر بار با مشکل مواجه شده است. اما اکنون به نظر می‌رسد اجرای این طرح به مراحل پایانی نزدیک شده است.

اما سوالی که وجود دارد این است که آیا دولت توان پرداخت این افزایش حقوق را دارد یا نه؟

روز گذشته بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته بود ایران قرار است از طریق تهاتر نفت، حقوق بازنشستگان را بپردازد. او گفته بود: «بسیاری از وزرا در حال مذاکره با کشورهایی مانند چین و روسیه هستند تا پروژه‌ها از طریق تهاتر با نفت خام عملیاتی شوند. این ایده باعث آزادسازی احتمالی بخشی از منابع و استفاده از آنها برای حمایت از بازنشستگان خواهد شد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا