اقتصادی

سرمایه گذاران بیت کوین نگران اظهارات ایلان ماسک نباشند

هنگامی که ایلان ماسک از عدم پذیرش بیت‌کوین در تسلا خبر داد این ارز تا ۴۷ هزار دلار ریزش کرد اما بیت‌کوین حالا وضعیتی پایدار دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چند روز پیش ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا اعلام کرد که به دلایل زیست‌محیطی استفاده از بیت‌کوین در تسلا را متوقف می‌کند. این تصمیم موجب شد تا بیت‌کوین از محدود ۵۴ هزار دلاری به زیر ۴۸ هزار دلار سقوط کند. اما حالا که بیت‌کوین معاملات متعادلی دارد، مجددا استقبال از این رمزارز بالا رفته است. تحلیلگران معتقدند اگر چه اظهارنظرهای مدیرعامل تسلا موجب رفتار هیجانی معامله‌گران شده و می‌تواند شوک‌هایی روی بازار داشته باشد، اما سرمایه‌گذاران بیت‌کوین نباید به این اظهارات چندان اهمیت دهند آن هم به سه دلیل:

الگوریتم استخراج و معاملات بیت‌کوین خود را اثبات کرده است

در واقع الگوریتم اثبات‌شده بیت‌کوین هم به استخراج‌گران و هم به معامله‌گران سود می‌رساند چرا که سالها استفاده از این شبکه، آنرا به شدت تقویت کرده است. الگوریتم استخراج بیت‌کوین زمان زیادی ادامه پیدا کرده و هر چقدر استفاده از بیت‌کوین بیشتر شود این ارز مشروعیت و مقبولیت بیشتری پیدا خواهد کرد و فقط به این دلیل که یک سرمایه‌گذار برجسته نظر خود را در رابطه با شایستگی‌های بیت‌کوین تفییر داده استخراج کنندگان دست از این کار نمی‌کشند.

بیت کوین وارد کانال ۳۲ هزار دلاری شد

روند قیمت مهم نیست

علارقم روند نزولی بیت‌کوین بعد از گفته‌های ایلان ماسک این ارز توانست به محدوده حمایتی خود واکنش نشان دهد و از ریزش بیشتر جلوگیری کند. همچنین با توجه به روند قیمتی در یک سال اخیر، این ریزش نمی‌تواند روند صعودی بلندمدت بیت‌کوین را نقض کند و این ارز در بلندمدت روندی صعودی خواهد داشت.

مصرف انرژی بیت‌کوین اهمیتی ندارد

همین هفته گذشته، مایکل سایلور، مدیر عامل (MicroStrategy) در حساب کاربری خود در توئیتر در پاسخ به اقدام ایلان ماسک نوشت: «این اقدام جنون‌آمیز است زیرا هیچ انرژی افزایشی در معاملات بیت‌کوین استفاده نمی‌شود»

همچنین او نوشت: «انرژی برای ایمن‌سازی شبکه رمزارزها استفاده می‌شود و تأثیر خالص روی مصرف سوخت فسیلی با گذشت زمان منفی خواهد بود، همه موارد در نظر گرفته شده است.»

گسترش افق زمانی فرد برای درک دلیل ارزشمند بودن بیت‌کوین ضروری است. همانطور که سیف‌الدین آموس نویسنده کتاب معروف استاندارد بیت‌کوین اشاره می‌کند، اولویت‌گذاری به یک سرمایه گذار بیت‌کوین اجازه می‌دهد تا درک کند که رد این نوع سرمایه‌گذاری به دلایلی مانند تخریب محیط زیست منجر به اتلاف انرژی بیشتر بی‌مفهوم است.

 آموس با اشاره به شرکت ایلان ماسک در توئیتر خود نوشت: «بهتر است شما در  SpaceX سوخت موشک‌ها و تولید باتری خود را به انرژی پایدارتر تغییر دهید،در غیر این صورت عملکرد شما منافقانه است.»

او در ادامه گفت: «چهان بیش از موشک‌های شما و اتومبیل‌های برقی به پولی سالم و حذف واسطه‌ها نیاز دارد»

این خبر ترجمه‌ای از تحلیل‌های خارجی و صرفا برای آشنایی بیشتر مخاطبان با بازار ارزهای دیجیتال است و توصیه‌ای برای خرید یا فروش آن‌ها نمی باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا