سیاسی

می‌خواهیم سفره مردم به دلار و یورو وابسته نباشد

رئیس‌جمهور گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی، به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. 

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سیدابراهیم رئیسی که در هفتمین سفر استانی به فارس وارد شد، در جمع مردم روستای کناره مرودشت اعلام کرد: اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع کند.

وی در بازدید سرزده از یک واحد دامداری روستای کناره مرودشت فارس افزود:‌ با اجرای این طرح، یارانه‌ای که صرف تأمین نهاده‌های دامی می‌شود، مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد تا با تولید به صرفه‌تر محصول، سود نهایی آن هم به مصرف‌کنندگان برسد.

عدم وابستگی سفره مردم به دلار و یورو

رئیسی در ادامه با دعوت از کشاورزان و دامداران برای جدیت و تلاش‌ در مسیر تولید، گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به سخنان مسئولان محلی درباره دو مشکل کم‌آبی و تکمیل بیمارستان درحال ساخت روستای کناره گفت: این دو طرح جزو طرح‌های مصوب سفر به استان فارس است که بلافاصله پس از پایان سفر وارد مرحله اجرا خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جمعه مرودشت، نماینده این شهرستان در مجلس و فرماندار نیز در سخنانی یادآور شدند که مرودشت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است و از ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی نیز برخوردار است که در صورت حل برخی مشکلات ز جمله کم‌آبی، می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید و رونق اقتصادی استان فارس و کشور داشته باشد.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز است.

منبع: ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا