اجتماعی

ایران سفر به آفریقای جنوبی را ممنوع کرد؟ / واکنش‌ها به جهش جدید کرونا

آمریکا به علت شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون سفر به شش کشور آفریقا را ممنوع کرد. آیا ایران هم سفر به آفریقای جنوبی را محدود کرده است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، با شیوع ویروس جهش یافته جدید در شش کشور آفریقایی، ممنوعیت‌های جدید سفر از کشورهای جهان آغاز شده است.

برخی از کشورهای جهان مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را برای این مقاصد بستند و ممنوعیت و محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای ورود و خروج مسافران به صورت مستقیم و غیر مستقیم وضع کردند.

واکنش ایران چه بود؟

در همین مورد دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: سازمان هواپیمایی کشوری هنوز هیچ محدودیت جدیدی برای ورود مسافر به کشور اعمال نکرده است. سازمان هواپیمایی کشور باید محدودیت جدید را ابلاغ کند.

مقصود اسعدی‌سامانی گفت: ایران پرواز مستقیم با آفریقا ندارد. در حقیقت پروازی از ایران به آفریقا انجام نشده و فعلا مسافری هم از آفریقا به ایران نیامده است.

او ادامه داد: چنانچه هر مسافری بخواهد وارد ایران شود باید تا دو نوبت تست PCR منفی داشته باشد. همچنین مسافران باید دو دز واکسن هم زده باشند.

توصیه به مسافران آفریقایی

پیش‌تر، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ایسنا گفته بود: « به افرادی که قصد مسافرت به این کشورها را دارند توصیه می‌کنم سفر خود را به تاخیر بیاندازند. ما همه اطلاع رسانی‌ها را در فرودگاه و تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی در اختیار می‌گذاریم یعنی بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.

برای ورود فرد غیر ایرانی از این کشورهای یاد شده به ایران ممانعت ایجاد خواهیم کرد و ایرانیانی هم که می‌خواهند مسافرت داشته باشند تا دو نوبت تست PCR منفی نداشته باشند باید در مبادی مرزی در قرنطینه بمانند.»

براساس این گزارش تاکنون این پروتکل‌ها و محدودیت‌های جدید به بخش هوانوردی به صورت رسمی و مکتوب اعلام نشده است.

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری با ذکر این نکته گفته است: «به محض ابلاغ بخشنامه جدید، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی جدید را برای مسافران هوایی وضع خواهیم کرد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا