بورس

روز کم رمق بورس بدون تغییر شاخص

امروز سه‌شنبه ۲۰ اردبیشهت ماه شاخص کل بورس با افت بیش از ۵۰۰ واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز افت ۵۷۱ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید.

معاملات امروز بورس کم رمق دنبال شد و شاخص کل در مقایسه با روز گذشته تغییری نداشت.

رشد شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۵ درصد رشد داشت و به محدوده ۴۲۸ هزار و ۸۶۸ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۵۴۲ هزار و ۲۹ معامله به ارزش ۴۷ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فملی، کچاد، شپدیس، فولاد، پارسان، شستا، تاپیکو و مبین بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین نمادهای شبریز، کگل، زپارس، بفجر و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نزولی شد

در روز دوشنبه شاخص فرابورس با کاهش ۵ واحدی به محدوده ۲۱ هزار و ۸۹ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۳۱۷ هزار ۴۴۹ معامله بود.

امروز نمادهای کگهر، هرمز، زاگرس، شگویا، آریا، ومهان و سمگا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای غصینو، بپاس، فزر و دماوند نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای کرمان، فزر، آریا، فرابورس، گدنا، تلیسه و فجهان نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۴۷ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۱ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا