بورس

ضرر واقعی سهامداران مشخص شد

بیش از یک سال و نیم از سرخ‌پوشی بورس و ضرر سرمایه‌گذاران می‌گذرد. بر اساس آمارها بیش از ۹۹ هزار میلیارد تومان سرمایه مردم از بازار سرمایه خارج شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز پنجم بهمن ماه شاخص کل بازار سرمایه با کاهش ۲۶ هزار و ۶۷۲ واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید.

تنها در دی ماه بیشتر از شش هزار میلیارد تومان از بازار خارج شده، تنها در روز اول دی ماه پول وارد بورس شده است.

روز ۲۰ مرداد ماه سال گذشته ریزش بورس آغاز شد و شاخص کل تا به امروز بیش از ۳۵ درصد افت داشته است.

طبق گزارش دنیای اقتصاد بیش از ۹۹ هزار میلیارد تومان سرمایه مردم و سهامداران عادی از بورس خارج شده است.

میانگین بازدهی نمادهای بازار سهام در این مدت منفی ۴۰ درصد بوده است. یعنی به طور متوسط سهامداران حداقل ۴۰ درصد از سرمایه خود را از دست داده‌اند.

این موضوع در حالی است که حدود پنج درصد از نمادهای بورسی بیش از ۷۵ درصد افت ارزش داشته‌اند.

«با توجه به این سهامداران بورسی بیش از ۴۰ درصد از دارایی خود در این بازار را از دست داده‌اند، برای راهکار حفظ سرمایه روی لینک «چگونه سرمایه خود را به باد ندهیم؟» کلیک کنید»

زیان ۴۰ درصدی سهامداران سهام عدالت

در زمان اوج بورس ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۲۰ میلیون تومان بود. اکنون رقم سهام عدالت در سبد سرمایه‌گذاری مردم به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. یعنی سهامداران سهام عدالت بیش از ۴۰ درصد زیان کرده‌اند.

افرادی که به طور غیرمستقیم سهام عدالت خود را آزاد کرده‌اند هم شرایط بدی تجربه می‌کنند. بر اساس آمار بیش از ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سهامدار صندوق‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند.

از تابستان امسال خالص ارزش دارایی‌های سهامداران بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان کاهش داشته است. این یعنی هر سهامدار تنها در این مدت به طور میانگین بیش از چهار میلیون تومان ضرر کرده است.

بازدهی نمادهای بورسی از سقف تاریخی تا اول لهمن 1400

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا