اقتصادی

عبور ایران خودرو از رکورد تولید در سال ۹۷

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در ۳۰ آذرماه سال ۹۹ توانستیم با عبور از تولید ۳۷۱ هزار دستگاه خودرو رکورد تولید در سال ۹۸ را بشکنیم و امروز هم از رکورد تولید در سال ۹۷ هم عبور می‌کنیم.

به گزارش روند بازار خودرو به نقل از خبرآنلاین، فرشاد مقیمی با بیاین این مطلب در مراسم تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری با اشاره به رکوردزنی در تولید محصولات خودرو اظهار کرد: در طول دو ماه گذشته به اندازه تمام تولید سال ۹۸ ماشین سنگین تولید کردیم و توانستیم ۷۵۰ دستگاه از این ماشین‌آلات را به تولید برسانیم.

وی افزود: در سال ۹۷ رکورد تولیدی ایران خودرو ۴۲۳ هزار دستگاه بود که صبح امروز آمار تولیدات ۴۲۲ هزار و ۵۶۰ دستگاه خودرو بود و احتمالا امروز رکورد تولید ۹۷ را پشت سر می‌گذاریم.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه گذر از رکوردهای سال های گذشته در حالی است که ما با شرایط تحریم و محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا مواجه بودیم گفت: پس از ۹ سال تولید اتوبوس را هم آغاز کردیم.

وی با اشاره به تولید ایران خودرو در بحث ناوگان باری و کامیونت گفت: در طول دو ماه گذشته به اندازه تمام تولید سال ۹۸ ماشین سنگین تولید کردیم و توانستیم ۷۵۰ دستگاه از این ماشین‌آلات را به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه به زودی از خودروی کشنده هم رونمایی خواهیم کرد، افزود: خودروی سواری (تارا) جدید را هم اخیرا رونمایی کردیم و تولید انبوه آن به زودی آغاز می‌شود.

مقیمی گفت: ارتقای موتور ای اف سون هم را در دستور کار داریم و تولید موتور سه استوانه‌ای را هم آغاز کردیم و در روز پاک توسط وزیر صمت از این موتور رونمایی شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا