بورس

چرا از عرضه خودور در بورس استقبال نشد؟+ قیمت

دو خودرو از محصولات بهمن موتور شامل دو وانت‌بار کارا تک و دو کابین امروز در بورس کالا عرضه شدند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که از این عرضه‌ها استقبال چندانی نشده است. علت این عدم استقبال چیست؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس کالا امروز میزبان عرضه دو خودرو وانتی بود. بر همین اساس شرکت بهمن موتور کارا تک و دو کابین در بورس کالا عرضه شدند. اما آمارها نشان می‌دهد که از عرضه این خودرو استقبال خوبی نشده است.

خودروی شاهین اسفند سال گذشته در بازار سهام پذیرفته شد، اما به جای عرضه شاهین دو خودروی وانتی در بورس کالا پذیریش شدند.

قیمت پایه کارا تک کابین با قیمت پایه ۲۹۱ میلیون و ۲۵۷ هزار تومان و کارا دو کابین نیز با قیمت پایه ۳۰۱ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان به این تالار تعیین شد. در پایان معاملات امروز قیمت کارای تک کابین به ۳۰۱ میلیون ۵۹۶ هزار تومان و کارای دو کابین به ۲۹۱ میلیون ۲۵۷ هزار تومان رسید.

هدف بورس کالا این است که فاصله قیمتی خودرو از درب کارخانه تا بازار کاهش یابد. اما با وجود این قیمت‌ها به نظر می‌رسد که خودرو سه قیمتی شود.

بورس قیمت خودرو را کاهش می‌دهد

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: عرضه خودور در بورس کالا فاصله قیمتی بین درب کارخانه تا بازار آزاد را کاهش می‌دهد. این بدان معناست که عرضه خودرو در بازار سرمایه تنها به نفع مصرف کننده است و در بلند مدت نیز زیان شرکت‌ها کاهش می‌یابد.

او افزود: علت این عدم استقبال را می‌توان در قیمت خودور و عدم اطلاع رسانی نداشت. دو محصول بهمن موتور با میانگین قیمت کارخانه و حاشیه بازار در بورس کالا عرضه شد و به نوعی مردم و کارنجات با این عرضه زیان چندانی نمی‌کنند.

اشتیاقی افزود: بخش عمده‌ای از سهامداران چگونگی خرید محصول از بازار سهام را نمی‌دانند و همچین این دو خودرو چندان پرطرفدار نیستند و انتظار نمی‌رود، استقبال چندانی از این عرضه شود.

این کارشناس گفت: البته نکته مهم اینجاست که هر فرد با قیمت پیشنهاد شده خود، خودرو را در زمان تعیین شده تحویل بگیرد.

او گفت: بنابراین به نظر می‌رسد که عرضه خودورهای پرطرفدار در بازار سرمایه می‌تواند میانگین و گپ قیمتی موجود از درب کارخانه تا بازار آزاد را متعادل کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا